Mangler plugins
-
Mangler plugins
Hej.
Jeg kan ikke se film på youtube. Jeg tør ikke rigtig at trykke på knappen der løser problemet, da jeg ikke ved hvad den gør.
Det er vist heller ikke vanvittigt nemt at installere noget på Ubuntu?
Jeg kan ikke se film på youtube. Jeg tør ikke rigtig at trykke på knappen der løser problemet, da jeg ikke ved hvad den gør.
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Mangler plugins
Hej Kim
Det er let nok at installere programmer på Ubuntu. Prøv at tage et kig i Programmer>Tilføj/Fjern. Her kan du finde en masse forskellige programmer, som du med ro i sindet kan installere på din Ubuntu boks.
Til at starte med kan du åbne en terminal, Programmer>Tilbehør>Terminal.
Her kan du skrive:
Dette vil give dig en del af de codecs du mangler, men ikke dem alle. Kige derfor i Tilføj/Fjern for at finde de codecs du mangler, og installer dem her fra. Du lægger ikke systemet ned ved at gøre brug af Tilføj/Fjer eller System>Administration>Synaptic.
Du kan prøve at kigge i grupperne: Andre, Internet, Lyd & Video og Systemværktøjer. Her finder du bl.a. Java og Flash, lige som de codecs du mangler er at finde i disse grupper.
Det er let nok at installere programmer på Ubuntu. Prøv at tage et kig i Programmer>Tilføj/Fjern. Her kan du finde en masse forskellige programmer, som du med ro i sindet kan installere på din Ubuntu boks.
Til at starte med kan du åbne en terminal, Programmer>Tilbehør>Terminal.
Her kan du skrive:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
Dette vil give dig en del af de codecs du mangler, men ikke dem alle. Kige derfor i Tilføj/Fjern for at finde de codecs du mangler, og installer dem her fra. Du lægger ikke systemet ned ved at gøre brug af Tilføj/Fjer eller System>Administration>Synaptic.
Du kan prøve at kigge i grupperne: Andre, Internet, Lyd & Video og Systemværktøjer. Her finder du bl.a. Java og Flash, lige som de codecs du mangler er at finde i disse grupper.
Senest rettet af Jimmyfj 18. nov 2007, 13:39, rettet i alt 1 gang.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Re: Mangler plugins
planet-reptile skrev:Hej.
Well den knap vil nok bare ha at du installerer flash. Det samme skal man i Windows. Og flash er krævet for at du kan afspille youtube o.l.
"Det er vist heller ikke vanvittigt nemt at installere noget på Ubuntu?"
Jo, faktisk vil jeg mene at i langt de fleste tilfælde er det nemmere at installere noget i ubuntu end i f.eks. Windows. Ønsker du programmer så åben "synaptics" i System > Administration, der kan du søge efter programmer i en meget stor database, og installere dem du har lyst blot ved at sætte hak ved dem og så trykke "apply" (tilføj), du kan også afinstallere programmer fra synaptics ved at fjerne hakket i dem der er installeret... Lignende måde at installere programmer på findes ikke i windows.
edit: og som Jimmyfj siger så kan man også nemt installere igennem en terminal...
Senest rettet af Wrapper 18. nov 2007, 13:39, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Køge
Mangler plugins
Du skal have repository sat op først. (system ---> Administration ---> Software Source). Enabled det hele.
Ud over det skal du have: http://www.medibuntu.org/ (bare følg howto der)
Når det er gjort har du næsten 23000 ting inden for et klik.
Hvis du leder efter flash i synaptic (kaldet flashplugin-nonfree) og installere det.
eller via kommando;
Når man har lært den nye måde at installere ting i Ubuntu, vil man se er det er "superior" i forhold til windows
Ud over det skal du have: http://www.medibuntu.org/ (bare følg howto der)
Når det er gjort har du næsten 23000 ting inden for et klik.
Hvis du leder efter flash i synaptic (kaldet flashplugin-nonfree) og installere det.
eller via kommando;
sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade
sudo aptitude install flashplugin-nonfree
Når man har lært den nye måde at installere ting i Ubuntu, vil man se er det er "superior" i forhold til windows
-
-
Mangler plugins
Jep - Hvis du altså vil have adgang til så mange pakker som mulig. Du skal dog følge det link jeg gav der, hvis du vil installere flash eller følge det råd de andre gav dig.
-
Mangler plugins
Hmmm, siden er nede der hvor jeg kan hente diverse ting. ØV!, men det var pga. vedligeholdelse, så den kommer nok op snart igen.
Hilsen Kim.
-
Mangler plugins
Nu virker det, men jeg forstår altså ikke hvad jeg skal
http://packages.medibuntu.org/pool/
http://packages.medibuntu.org/pool/
Hilsen Kim.
-
Mangler plugins
Du skal ned til hvor der står Adding the Repositories
Derefter skal du åbne terminalen (Applications ---> Accessories) og intast;
Hvis du har Gutsy (Ubuntu 7.10);
Derefter skal du åbne terminalen (Applications ---> Accessories) og intast;
Hvis du har Gutsy (Ubuntu 7.10);
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/gutsy.list -O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update
-
Mangler plugins
Okay. Jeg har skrevet kommandoen ind i Terminal.
Har jeg så alt hvad jeg har brug for nu? Eller skal jeg skrive resten ind i terminal som der står ved: Adding the Repositories
Har jeg så alt hvad jeg har brug for nu? Eller skal jeg skrive resten ind i terminal som der står ved: Adding the Repositories
Hilsen Kim.
-
Mangler plugins
Kun de to linier jeg har vist.
Nu kan du;
Så burde den være der.
Nu kan du;
sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade
sudo aptitude install flashplugin-nonfree
Så burde den være der.
-
Mangler plugins
Min internet forbindelse gik i stå da Firefox opdaterede. Nu ved jeg ikke hvordan jeg får den til at opdatere Firefoxen med alle de funktioner jeg skulle få ud af de to linier.
Hilsen Kim.
-
Mangler plugins
gen-indtast kommandoerne igen, den vil starte der hvor den slap.
-
Mangler plugins
mange tak
Jeg var nødt til at aktivere Java-scripts, men det gør vel ikke nogen risiko?
Jeg var nødt til at aktivere Java-scripts, men det gør vel ikke nogen risiko?
Hilsen Kim.
-
Mangler plugins
Næh, bare slå den fra når du er på mistænkelige sider.