Hej,
har desværre rodet mig ud i noget og kommer ikke ind på min Computer mere.
Kører 11.04 med Unity og egentlig fungerer det perkekt - - bortset fra at den ikke tog automatiskee back-up med Back-in-time.
Dette ville jeg så 'lige' ændre da den kom med beskeden og at den ikke kunne finde mappen. Det viste sig så at min harddisk nr. 2 ikke blev mountet automatisk mere som den gjorde i 10.10. Jeg kunne sagtens finde den under 'mapper' øverst og så mountede harddisk 2 korrekt og jeg kunne tage backup manuelt.
Nu har jeg rodet rundt med det i timer og er lidt i tivl om hvor jeg har ændret noget, men mener jeg ændrere navnet på disken til KOPI. I den forbindelse hentede jeg via software-centret et lagerstyringsprogram, og alfa omega er at nu har den åbenbart lavet noget rod så jeg slet ikke kan logge ind.
Kan viaLive-CD komme ind på computeren og min disk 2 står der også under 'steder', men så snart jeg forsøger at klikke på den forsvinder den og jeg kan ikke se den andre steder end under Disk Utility og GParted. Der ser altsammen rigtigt ud.
Fejlen jeg får under normal opstart er:
'Could not update ICEautority file /home/terje./ICEautority'
næste vindue siger
'(urs/lib/libgconf2-4/gconf-sanity-check2 afsluttede med status 256'
Har nogen en anelse om hvor og hvad jeg skal ændre?
Venlig hilsen
Terje
Opstarts problemer
-
- IRC nickname: Terje
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Opstarts problemer
Du kan eventuelt forsøge at slette
/home/terje./ICEautority, det har før virket. Hvorfor disken forsvinder i live ved Jeg ikke lige, men prøv at tjekke den via gparted.
/home/terje./ICEautority, det har før virket. Hvorfor disken forsvinder i live ved Jeg ikke lige, men prøv at tjekke den via gparted.
-
- IRC nickname: Terje
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Hmmm, min 'home' er helt tom !!!!!
Jeg kan sagtens se min 2. harddisk under gparted og den har det fint .
Der ligger jo en kopi på den så det er nok lettest/hurtigst at lave en ny installation af 11.04, ellers bøvler man dage og har måske et 'såret' system alligevel.
Tak for hjælpen
Jeg kan sagtens se min 2. harddisk under gparted og den har det fint .
Der ligger jo en kopi på den så det er nok lettest/hurtigst at lave en ny installation af 11.04, ellers bøvler man dage og har måske et 'såret' system alligevel.
Tak for hjælpen
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis det er fra live CD'en du kigger i din home er den selvfølgelig som, du skal sørge for at kigge på den relevante disk.