Problemer i Youtube - Flash Player 10.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
jorg79alex

Problemer i Youtube - Flash Player 10.

Indlæg af jorg79alex »

Jeg har med stor fornøjelse brugt Ubuntu 10.10 i et års tid nu og samtidig Chrome og sjældent F.Fox browsere.
For nogle få dage siden er der opstået problemer i forbindelse med videoer på Utube.com.
Når jeg forsøger at åbne og se et vilkårlig videoklip, kommer beskeden, at jeg skal opgradere Adobe Flash Player 10. Det sker hver gang, jeg forsøger i Chrome browseren.
Når jeg forsøger det samme i FireFox, kommer beskeden, at yderligere Plugins er påkrævet.
Her kan jeg opgradere med Adobe Flash Player (Installer). Det er vist ikke den rigtige løsning.?
I FFox, Manage Content Plug-ins, under Plug-ins in use, er der intet vist.!
Under check for opdateringer; FFox Plugin-kontrol vises teksten:
Af hensyn til din sikkerhed har FFox deaktiveret din forældede version af Flash.!!
På samme side vises at Plugin Totem 2.32.0 er opdateret.
Plugin IcedTea NPR, IcedTea6 1.9.9 vises som ubekendt.

Ubuntu er fuldt opdateret.
Er der ikke en kommando i Terminalen, som kan vise hvilken version Flash Player der kører i systemet.?
Måske skal Flash Player afinstalleres og geninstalleres i Terminalen. Hvad hedder kommandoerne i så fald.?

Håber der er en, der kan gennemskue, hvad der fejler.
M.v.h. Alex.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer i Youtube - Flash Player 10.

Indlæg af Christian.Arvai »

Velkommen til forum.

Vi har et par gode kommandoer til at genoprette både Flash og Java. Du kan se dem i dette afsnit af FAQ http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#13
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
jorg79alex

Indlæg af jorg79alex »

Til Christian A.
Efter nogen tids tøven, har jeg nu v.hj.af din vejledning afinstalleret og geninstalleret Flash.
Nu virker det hundeme igen.!
Det var så den rigtige løsning.
Hvad skulle vi gennemsnitsbrugere gøre uden jeres hjælp. :)
Takker.!
M.v.h.
Jørgen Alex.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg kan godt forstå at du kiggede en ekstra gang før du kørte kommandoen, for en alm. bruger er det nærmest "sort snak", men den er lavet efter de erfaringer som vi har høstet i forum, og den er videreudviklet i denne tråd i forum https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11780 , til at løse de problemer som vi ved kan opstå.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing