Internet Problem
-
- IRC nickname: PLixterDK
Internet Problem
Hejsa på UbuntuDK,
er lige oprettet som bruger, så bær over med mig hvis jeg ikke opretter dette emne det rette sted:)
Jeg har dette problem, at når win7 og ubuntu er installeret sammen(dog på hver sin HD) Virker nettet ikke helt så godt i ubuntuén. (Er så også nybegynder med ubuntu.) Men kører jeg ubuntu for sig selv på samme pc og med samme hardware funker internettet fint. Det vil sige at når de er installeret sammen kører windows7 50/50 som min forbindelse nu er, og ubuntuen kører kun 5/5, men sletter jeg windows og kører med ubuntu alene kører det som det skal, altså 50/50. Hvad kan problemet være. Jeg bruger kabel på den pc problemet er på. På min Laptop kørte det hele af sig selv uden problemer, men ønsker også ubuntu på stationær, og behøver desværre også win7 til spil der ikke kan køre i ubuntu. Er der nogen bud på hvad jeg har gjort forkert, eller om det er et kendt problem at det er sådan og hvordan får jeg det løst. Er det bare sådan at win7 og linux bare ikke funker sammen?
Mvh Jeremias
er lige oprettet som bruger, så bær over med mig hvis jeg ikke opretter dette emne det rette sted:)
Jeg har dette problem, at når win7 og ubuntu er installeret sammen(dog på hver sin HD) Virker nettet ikke helt så godt i ubuntuén. (Er så også nybegynder med ubuntu.) Men kører jeg ubuntu for sig selv på samme pc og med samme hardware funker internettet fint. Det vil sige at når de er installeret sammen kører windows7 50/50 som min forbindelse nu er, og ubuntuen kører kun 5/5, men sletter jeg windows og kører med ubuntu alene kører det som det skal, altså 50/50. Hvad kan problemet være. Jeg bruger kabel på den pc problemet er på. På min Laptop kørte det hele af sig selv uden problemer, men ønsker også ubuntu på stationær, og behøver desværre også win7 til spil der ikke kan køre i ubuntu. Er der nogen bud på hvad jeg har gjort forkert, eller om det er et kendt problem at det er sådan og hvordan får jeg det løst. Er det bare sådan at win7 og linux bare ikke funker sammen?
Mvh Jeremias
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Internet Problem
Hej og velkommen til forummet
Ingen rigtig ide ud fra det du skriver. Når du først har valgt at starte Ubuntu spiller andre styre systemer ingen rolle, de kunne lige så godt være en samling ferie billeder. Det er ikke en Wubi installation eller en installation inden i en virutel maskine? Er der nogen forskel på om du genstarter maskinen fra Windows og så vælger Ubuntu eller hvis du vælger Ubuntu lige efter at du tænder for strømme.
Ingen rigtig ide ud fra det du skriver. Når du først har valgt at starte Ubuntu spiller andre styre systemer ingen rolle, de kunne lige så godt være en samling ferie billeder. Det er ikke en Wubi installation eller en installation inden i en virutel maskine? Er der nogen forskel på om du genstarter maskinen fra Windows og så vælger Ubuntu eller hvis du vælger Ubuntu lige efter at du tænder for strømme.
-
Hej og tak for velkomsten:)
Nej det er ikke en wubi installation, selv med wubi er det et problem.
Og det gør ingen forskel om det er fra ingen strøm eller om det er en genstart fra det ene eller det andet.
Det eneste jeg har ladt mig fortælle er at det skulle være hardware problemer, men kan ikke forstå hvorfor det så skulle virke uden windows installeret. Og har prøvet både 10.04 lts, 10.10 og 11.10.
Nej det er ikke en wubi installation, selv med wubi er det et problem.
Og det gør ingen forskel om det er fra ingen strøm eller om det er en genstart fra det ene eller det andet.
Det eneste jeg har ladt mig fortælle er at det skulle være hardware problemer, men kan ikke forstå hvorfor det så skulle virke uden windows installeret. Og har prøvet både 10.04 lts, 10.10 og 11.10.
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Hej.....
Jeg har mødt et netkort (kabel) i en Acer stationær, der ikke kunne tilgå nettet, hvis PCen havde været startet op i Vista først.....
Løsning: Rykkede strømkablet ud af maskinen, ventede 1 minut, i med strømmen igen og startede op i Ubuntu, så fungerede netkortet upåklageligt !
Meget mystisk, men det virkede og det virker/er nødvendigt stadig, nu 5 distroer senere
Måske kan dette trick hjælpe dig
Jeg har mødt et netkort (kabel) i en Acer stationær, der ikke kunne tilgå nettet, hvis PCen havde været startet op i Vista først.....
Løsning: Rykkede strømkablet ud af maskinen, ventede 1 minut, i med strømmen igen og startede op i Ubuntu, så fungerede netkortet upåklageligt !
Meget mystisk, men det virkede og det virker/er nødvendigt stadig, nu 5 distroer senere
Måske kan dette trick hjælpe dig
Vh. Jannie
-
Mange tak for hjælpen og tak for jeres input
Problemet er tilsyndeladende det samme som du oplevede med vistaén.
Jeg tog strømmen af i et par minutter og vupti, så virkede det
Tak for hjælpen og hav en godt dag.
Jeremias
Problemet er tilsyndeladende det samme som du oplevede med vistaén.
Jeg tog strømmen af i et par minutter og vupti, så virkede det
Tak for hjælpen og hav en godt dag.
Jeremias
-
- Admin
Det er sansynligvis noget med den windows driver der er til dit netkort der stiller netkortet i et sjovt stadie når windows lukker. For at løse det skulle Linux driveren sikre sig at kortet er sat på den rigtige måde, men det er muligt udvikleren af driveren har glemt dette eller den nødvendige dokumentation/driver ikke er tilgængelig fra dem der producere netkortet.
-
Ajenbo.. Det er ikke noget jeg ved noget om, men ja, et eller andet sted ligger der et problem Men der er vel ikke andet at gøre end at håbe på at der kommer nye drivere en dag
Bythway så ved jeg ikke om du i din første besked mente det samme som momsemor skrev om det med strømmen, i så fald forstod jeg det ikke, så lige at det egentlig godt kunne være det samme du spurgte om
Bythway så ved jeg ikke om du i din første besked mente det samme som momsemor skrev om det med strømmen, i så fald forstod jeg det ikke, så lige at det egentlig godt kunne være det samme du spurgte om
-
- Admin
Jo det var faktisk det samme, men momsemor brugte en mere tydelig forklaring. Hvis du kan komme med det præsise model på dit netkort kan vi fejlmelde driveren så kan det være der sker noget (det gør der næppe hvis ingen gør opmærksom på at der er noget galt). Du kan finde de nødvendige oplysninger med følgende kommando:
Den må du egentlig også godt køre momsemor
Kode: Vælg alt
lspci -nn | grep -i net
Den må du egentlig også godt køre momsemor
-
Det var da fedest at man kan være med til at ændre tingene
Her er så alt den info der kom, ved ikke om det hele skulle med, men her er det.
08:00.0 Ethernet controller [0200]: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 06)
Hvordan finder man så ud af hvornår driveren er/bliver ændret?
Her er så alt den info der kom, ved ikke om det hele skulle med, men her er det.
08:00.0 Ethernet controller [0200]: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 06)
Hvordan finder man så ud af hvornår driveren er/bliver ændret?
-
- Admin
Er det korrekt at det er et kablet netvær?
Hvis du enten selv opretter fejlrapporten eller abonere på den vil du få besked når den opdateres.
Hvis du enten selv opretter fejlrapporten eller abonere på den vil du få besked når den opdateres.
-
Ja, det er korrekt, det er med kabel.
Hvem skal jeg da henvende mig til?
Hvem skal jeg da henvende mig til?
-
- Admin
Du skal ind på https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux og beskrive problemer der, då vil det nok komme en der kan se på problemet og skrive nogle kommentar og muligvis spørge om du kan komme med flere oplysninger eller teste nogle ting.
-
Ok tak for hjælpen du:)
Det vil jeg prøve at gøre.
Undskyld jeg ikke svarede før, men fik en lille datter i mandags,
så har været lidt på der istedet for på pc:)
Det vil jeg prøve at gøre.
Undskyld jeg ikke svarede før, men fik en lille datter i mandags,
så har været lidt på der istedet for på pc:)
-
- IRC nickname: How to be me
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten