Jeg sider på en Zepto A15 Mythos.
Mit problem ligger i at når jeg vil installere 11.10 X64 Så havner jeg bare i grub recovery.. :S Tror det har noget at gøre med EFI, men synes godt nok det har været svært at hitte ud af.
Så mit spørgsmål er hvad satan gør man for at slippe igennem det crap??
Et lille update, har nu prøvet at installere I386 af 11.10, nu siger den bare "No bootable device -- insert boot disk and press any key"
På forhånd tak for hjælpen
Zepto A15 Mythos - Installation problem
-
- IRC nickname: hoffbeck
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Zepto A15 Mythos - Installation problem
Hej og velkommen til forummet
Zepto gik da vist konkurs før EFI kom på banen? Hvis du starte maskinen op fra live disken efter du har installeret kan du så tilgå partitionerne hvor du har installeret Ubuntu? Grub rescu får du når grub ikke kan finde Ubuntu partitionen. No bootable device er en besked fra BIOS når der ikke er nogen bootloader (eks. GRUB) på harddisken.
Zepto gik da vist konkurs før EFI kom på banen? Hvis du starte maskinen op fra live disken efter du har installeret kan du så tilgå partitionerne hvor du har installeret Ubuntu? Grub rescu får du når grub ikke kan finde Ubuntu partitionen. No bootable device er en besked fra BIOS når der ikke er nogen bootloader (eks. GRUB) på harddisken.