jeg har kørt med 10.04 i lang tid og tænkte at det var på tide at opdatere til nyeste 11.10 så gik igang med at opdatere manuelt og patche igennem alle opdateringerne og var nået til 11.04 men besluttede mig for at prøve med boot fra usb istedet. får ikke brug for al data på min notebook.
når jeg genstarter med usb nøglen i får jeg en fejl der siger: missing operation system.
hvad kan jeg gøre ? derudover vil jeg høre om den automatisk formaterer hvis jeg vælger at bruge denne løsning med usb nøglen eller om jeg skal formatere først og så boote med nøglen...når det virker engang
installations problemer
-
- IRC nickname: Nugginfuts
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: installations problemer
Jeg skal lige være helt med her, du har en tom USB-disk som du gerne vil installere Ubuntu 11.10 på. Din maskine køre 11.04. Er det korrekt forstået?
Du kommer som til at skulle bruge et installations medie som du skal starte op fra for at kunne installere Ubuntu på usb'en. Du kan også bare bruge "Oprettelse af startdisk" til at gøre usb'en til et installations medie og så køre ubuntu live ved at vælge Prøv. Dette kan være ok hvis ikke det er noget du skal bruge til dagligt.
Du kommer som til at skulle bruge et installations medie som du skal starte op fra for at kunne installere Ubuntu på usb'en. Du kan også bare bruge "Oprettelse af startdisk" til at gøre usb'en til et installations medie og så køre ubuntu live ved at vælge Prøv. Dette kan være ok hvis ikke det er noget du skal bruge til dagligt.
-
Ja jeg har formateret en usb stick og lagt ubuntu-11.10-desktop-i386.iso filen over på fra ubuntu.com og så bare rebootet med sticken i. og min maskine kører i skrivende stund med 11.04 ganz korekt.
mindes at det var den fremgangsmåde jeg brugte i tidernes morgen da jeg skiftede fra windows 7 starter til ubuntu 10.04
mindes at det var den fremgangsmåde jeg brugte i tidernes morgen da jeg skiftede fra windows 7 starter til ubuntu 10.04
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Der skal lidt mere til end bare at dumpe iso-filen på disken. Start din Ubuntu op og brug "Oprettelse af startdisk" til at gøre det med.
-
løst, tak for hjælpen. har dog et lille irritationsmoment, ville helst gerne undgå ikone på skrivebordet men selvom jeg har slået det fra i ubuntu tweak bliver de der
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Nugginfuts skrev:løst, tak for hjælpen. har dog et lille irritationsmoment, ville helst gerne undgå ikone på skrivebordet men selvom jeg har slået det fra i ubuntu tweak bliver de der
Det skulle være nemt at ordne : http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#45d
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: How to be me
Nugginfuts skrev:løst, tak for hjælpen. har dog et lille irritationsmoment, ville helst gerne undgå ikone på skrivebordet men selvom jeg har slået det fra i ubuntu tweak bliver de der
under systemindstillinger/unity kan man vælge at den kun kommer frem når markører rører ved valgte område
Når lejligheden byder sig.
-
den løsning som du skriver om med at " hover " over ikonerne for at gøre dem synlige lyder som noget jeg kan bruge, men kan dog ikke finde det nogen steder under systemindstillingerne
gconftool-2 --type bool --set /apps/nautilus/preferences/show_desktop false i terminal skulle også fjerne ikonerne, men virker ikke
gconftool-2 --type bool --set /apps/nautilus/preferences/show_desktop false i terminal skulle også fjerne ikonerne, men virker ikke
-
- IRC nickname: How to be me
sorry, du skal finde ubuntu unity plugin i compizconfig og ændre der
Når lejligheden byder sig.