fejlmeddelelse lan-netværk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
milamamo

fejlmeddelelse lan-netværk

Indlæg af milamamo »

Jeg administrerer et skolenetværk med win 2003 server. Vi har 8 ubuntu-maskiner på dette netværk - og det fungerer fint. Men for nylig kom der 2 fejlmeddelelser på først en af de 8 maskiner, dernæst på en anden (identiske meddelelser) - og de kunne ikke gå på nettet. Tilsyneladende er der forbindelse til serveren, da man godt kan logge på maskinerne med netværkets forskellige logons ...
Skal måske nævne, at det er ubuntu vers. 9 - og jeg er ved at installere v.10. Jeg har prøvet at køre v.10 fra usb på de pågældende maskiner - og kunne heller ikke her få lov til at gå på nettet.
Fejlmeddelelser:
1.
Domain controller unreachable using cached credential instead.
Network resources may be unavailable.
2.
Failed to establish your Kerberos Ticket cache due time differences with the domaine controller. Please veryfy the system time.
Kan nogen mon fortælle mig, hvad meddelelserne betyder - og evt. hvad jeg kan stille op?
;O)
milamamo
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Re: fejlmeddelelse lan-netværk

Indlæg af thj01 »

En google søgning fortæller at det kan være noget med tidsindstillingerne på server/klient

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=819426

Er det gamle maskiner, kan det evt. være selve batteriet på bundkortet der er ved at dø ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fejlmeddelelse lan-netværk

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forumemt

Bemærk at der udgives 2 udgaver af Ubuntu hvert år (en i april og en i oktober), det siger der for ikke præsis hvilken udgave der er tale om hvis du kun giver første nummer (årstallet).

Kan du ikke også for tælle lidt om hvordan du har sat maskinerne op til at køre på netværket.