De reklamere for Ubuntu-tråden

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

De reklamere for Ubuntu-tråden

Indlæg af kfj1972 »

Jeg kunne ikke lige finde en anden lignende tråd, så opretter hermed én

De reklamere for Ubuntu-tråden:

- http://www.brugtecomputere.dk/info.asp?text=23
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: De reklamere for Ubuntu-tråden

Indlæg af NickyThomassen »

Når man anvender Ubunto

er det første jeg ser :D

Men ellers ganske spændene, det er ikke tit man støder ind i Linux i den lidt mere 'almindelige' verden.
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: De reklamere for Ubuntu-tråden

Indlæg af Claus M »

Herligt at se.

Det er jo næsten ikke til at bære at mange ikke kender til andre muligheder den det OS som følger med når man køber en PC - så herligt at se Ubuntu/Linux eksponeret udenfor Linux-kredse.
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: De reklamere for Ubuntu-tråden

Indlæg af kfj1972 »

Nu er det ikke fordi "Komputer for alle" er et blad jeg køber, men fik i dag fat i en udgave 1 - 2012 af bladet. Af en eller anden grund så fulgte den CD som åbenbart burde følge med bladet ikke med, men det går nok. Der er stadigvæk lidt læsestof i bladet også selvom fokus er vendt mod Windows.

På side 58 til 61 benyttes 4 sider på BootMed, som man kan starte og redde sin Windows PC med. Nu nævnes der, så vidt jeg har læst mig frem til, ikke at BootMed er baseret på Ubuntu. Men det er tydeligt at se på de mange billeder i bladet.

Der vil derfor givetvis sidde en del mennesker ude i det danske land for tiden og afprøve den CD der "normalt" følger med bladet og inddirekte lære Ubuntu lidt at kende.

Artiklen i "Komputer for alle" kommer ind på hvordan man aktivere sin internetforbindelse, får adgang til sine drev, skanner Windows for virus med ClamWin i BootMed (Ubuntu), genstart af computeren, kopiere filer til en USB-nøgle og hvordan man redder slettede filer med PhotoRec.

Derudover har "Komputer for alle" på side 48 lidt om hvordan man starter computeren deres CD for at komme ind i BootMed (altså vælger boot fra CD i Bios'en).

Og på side 47 er der en ½ side med GParted i BootMed (Ubuntu).

Mere om BootMed kan ses her:
- www.bootmed.com

Blot til information hvis nogle herinde skulle have interesse.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: De reklamere for Ubuntu-tråden

Indlæg af Christian.Arvai »

kfj1972 skrev:Jeg kunne ikke lige finde en anden lignende tråd, så opretter hermed én

De reklamere for Ubuntu-tråden:

- http://www.brugtecomputere.dk/info.asp?text=23

Bedre sent end aldrig. Jeg fik lige læst deres artikel igennem, og jeg fandt et par småfejl, bla. i de links til download, som skulle lede folk ind på forums download-side. Jeg har sendt en mail om dette nu ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing