Har tidligere haft installeret wubi - men fik problemer og kunne ikke komme på ubuntu - afinstallerede derfor og kørte wubi.exe igen - men efter reboot får jeg denne fejl:
4.222335 disabling irq #9 - har prøvet at køre installationen et par gange og får hver gang samme fejl....???
Bruger win 7 ultimate 32 bit.
På forhånd tak for hjælpen.
Fejl ved installation af WUBI.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Fejl ved installation af WUBI.
Står det hel vejen ned af skærmen? Står der andet?
Det første tal er hvorlang tid efter opstarten meddelelsen (er ikke nødvendigvis en fejl) kommer.
Har du prøvet at starte i gendannelses tilstand.
Det første tal er hvorlang tid efter opstarten meddelelsen (er ikke nødvendigvis en fejl) kommer.
Har du prøvet at starte i gendannelses tilstand.
-
Der står ikke andet og der sker ikke mere....., kan manuelt slukke for pc'en og boote på windows.
Er det nemmere at lave en dualboot m. fx. 11.04 lts? Fungerer det umiddelbart upåklageligt - skal jeg have separat partition til Ubuntu?
Er det nemmere at lave en dualboot m. fx. 11.04 lts? Fungerer det umiddelbart upåklageligt - skal jeg have separat partition til Ubuntu?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg vil ikke anbefale Wubi til andet en "at se hvad Ubuntu er", Wubi installere Ubuntu som et program under Windows, hvilket det hverken bliver stabilt eller hurtigt af.
En dualboot på en seperat patition er en rigtigt god løsning, da du så stille og roligt kan se om Ubuntu er noget for dig, og så senere selv vurdere om Win helt skal ud.
Her er en guide vedr dualboot (den er til 10.04, men det er kun lidt udseende der er i forskel under install http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99#23
En dualboot på en seperat patition er en rigtigt god løsning, da du så stille og roligt kan se om Ubuntu er noget for dig, og så senere selv vurdere om Win helt skal ud.
Her er en guide vedr dualboot (den er til 10.04, men det er kun lidt udseende der er i forskel under install http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99#23
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Bemærk at du ikke manuelt bør lave en separat partition, ubuntu installationen klare selv den del.