vinduesknapper forsvundet

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
bjarnes

vinduesknapper forsvundet

Indlæg af bjarnes »

Efter at have opdateret ubuntu 10.4LTS igår er vinduesknapperne, og bjælken de plejer at være i, forsvundet. Og jeg er begyndt at savne dem lidt.
Er der nogen der ved om det er meningen de ikke skal være der længere, og hvis de skal være der, hvordan får jeg dem så tilbage?

Computere har aldrig sagt mig noget, før jeg for 2 måneder siden skiftede fra windows til ubuntu, som har givet mig en hidtil ukendt lyst til at sætte mig ind i det, så jeg er stadig helt utroligt grøn.
bimsebasse

Re: vinduesknapper forsvundet

Indlæg af bimsebasse »

Skal lige være helt sikker, er det kun når vinduerne er maksimerede at de forsvinder?
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

du kan tilpasse under systemindstillinger
Når lejligheden byder sig.
bjarnes

Indlæg af bjarnes »

De er væk hele tiden. Hele titellinjen er væk.

Altså, i udseende kan jeg indstille hvordan den skal se ud, og i vinduer kan jeg vælge hvad der skal ske når jeg dobbeltklikker på titellinjen, men jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan vælge den til eller fra.
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

Ok, hvis titellinje medsamt knapper altid er væk, også i ikke-maksimerede vinduer, så kører metacity eler compiz ikke som de skal. Prøv at installere compizconfig for at se om du har flueben i window decoration

Copy-paste det nedenstående:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install compiz compizconfig-settings-manager

og kopier det ind i terminalen (Tryk CTRL+ALT+T (eller åbn terminalen på anden måde)). Enter.

Åbn programmet og find plugin'et Window Decoration, det skal ha flueben. Hvis det allerede har, så prøv

Kode: Vælg alt

unity --reset