Hejsa
Jeg har fulgt forespørgsel fra en opdateringsfil og opdateret (via nettet) til 11.10
Men nu virker ingen programmer mere - jeg får kun hvid skærm, når jeg starter et program op. Computeren er tilsluttet et tv - har det noget at sige ??? (virkede fint med 11.04)
Nogen der har mødt dette før ??
Fejl i opgradering til 11.10
-
- IRC nickname: Onkel Arnars
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Fejl i opgradering til 11.10
Er det hele skærmen der bliver hvid eller kun det område som programmet burde være på? Virker Unity menuerne ælders? Kan du åbne en terminal, hvis ja så prøv at starte et program der fra og se om du får nogle fejl.
Hvilket grafikkort og driver benytter der? Hvordan er tv'et tilsluttet?
Hvilket grafikkort og driver benytter der? Hvordan er tv'et tilsluttet?
-
Det er kun det område som dækker programmet der bliver hvidt - selve hovedet hvor man f.eks kan lukke programmet med, kan man godt se
Jeg kan godt starte terminalen op (og med rigtigt skærmbillede). Jeg ved dog ikke hvordan man starter et program fra terminalen....stakkels windowsbruger
Tv'et er sluttet til computeren via normalt skærmkabel.
Jeg kan desværre ikke sige hvilket grafikkort og driver der bruges (kan ikke finde det)
Jeg kan godt starte terminalen op (og med rigtigt skærmbillede). Jeg ved dog ikke hvordan man starter et program fra terminalen....stakkels windowsbruger
Tv'et er sluttet til computeren via normalt skærmkabel.
Jeg kan desværre ikke sige hvilket grafikkort og driver der bruges (kan ikke finde det)
-
- Admin
-
Det lykkedes !
Grafikkort skriver den tilbage :
VGA compatible controller [0300] nVidia Corporation C51 [GeForce 6158 LE] [10de : 0241] (rev az)
Jeg kan godt starte et program med "gedit" f.eks libreoffice - men får igen kun hvid skærm. Trykker jeg derefter afslut og enter, viser terminalen : erroor lien 123.... is wrong flag
Håber du får noget ud af dette - jeg synes det ser russisk ud....
Grafikkort skriver den tilbage :
VGA compatible controller [0300] nVidia Corporation C51 [GeForce 6158 LE] [10de : 0241] (rev az)
Jeg kan godt starte et program med "gedit" f.eks libreoffice - men får igen kun hvid skærm. Trykker jeg derefter afslut og enter, viser terminalen : erroor lien 123.... is wrong flag
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Du skal ikke starte programmer med "gedit", det er selv et program (et tekstredigeringsprogram).Anders Jørgensen skrev:Jeg kan godt starte et program med "gedit" f.eks libreoffice - men får igen kun hvid skærm. Trykker jeg derefter afslut og enter, viser terminalen : erroor lien 123.... is wrong flag
Skal du starte Libreoffice skriver "libreoffice" (uden " )
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
Ja hvis du skriver "gedit libreoffice" starter du bare et tekst dokument som du kalder "libreoffice"
Fejlen du beskriver er en normal kommentar fra stavekontrollen, så det siger desværre ikke noget om at der skulle være noget galt..
Du kan lige prøve at installere driveren til grafikkortet, du har 3 valg:
Den nye
Den ældre
Den gamle
Imellem hver skal du af installere de øvrige (remove i stedet for install) og genstarte.
Fejlen du beskriver er en normal kommentar fra stavekontrollen, så det siger desværre ikke noget om at der skulle være noget galt..
Anders Jørgensen skrev:VGA compatible controller [0300] nVidia Corporation C51 [GeForce 6158 LE] [10de : 0241] (rev az)
Du kan lige prøve at installere driveren til grafikkortet, du har 3 valg:
Den nye
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install nvidia-current
Den ældre
sudo apt-get install nvidia-173
Den gamle
sudo apt-get install nvidia-96
Imellem hver skal du af installere de øvrige (remove i stedet for install) og genstarte.