Min skærm fader fra tid til anden

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Nattynarwhale

Min skærm fader fra tid til anden

Indlæg af Nattynarwhale »

Når jeg surfer, lige meget om det er Firefox eller Chromium, så kan jeg fra tid til anden opleve at skærmen ligesom fader og blir mørkere og jeg kan ikke skifte fane i browserne i et stykke tid (måske 15sek) hvorefter den kommer til sig selv igen og kører fint igen i et stykke tid.

Og surfing er generelt utrolig langsom, når jeg scroller ned på en side, så kommer det i hak og min pc er da ellers rimelig godt med. Disse ting oplever jeg ikke i Vista eller i ubuntu 11.04.

Nogle ideer til hvorfor det er sådan i ubuntu 11.10?
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Min skærm fader fra tid til anden

Indlæg af Finn Bjerke »

prøv at gå i system indstillinger -> strøm se om du kan gøre noget der... <Det kan være en batterispare funktion.

Gå i systemindstiller skærm og se om du kan slå strømsparefunktion fra der også.

Prøv at installere Chromium browser og se om den er bedre.
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Måske har du skrevet om 2 problemer i denne tråd, måske de to problemer hænger sammen. Det er godt at tage et problem ad gangen (nogle gange)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det kunne egentlig godt lyde som om det er browseren der hænger og der fro fader og ikke selve skærmen, du kan eventuelt prøv ikke at køre browseren maksimeret for bedre at kunne se om det er tilfældet. Hvis det er vil jeg forslå du nulstiller browseren og eventuelt prøver at geninstallere flash og Java, eller som Finn forslår, prøv en anden browser.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

min firefox i ubuntu 11.10 på compaq presario bærbar har det med at dæmpe lyset nu og da, i Chromium sker det ikke. Chromium er en hurtig browser
Kristianlybaek

Indlæg af Kristianlybaek »

Hej,

jeg har lidt samme problem. Min maskine (MSI) kører meget langsomt med 11.10, hvorfor den laver den der tænkepause, hvor det bliver gråt.
Især kører den langsomt på internettet, men det kan også tage flere minutter at åbne et dokument i Libreoffice (det er godt nok omkring 90 sider, men stadig).

Jeg arbejder på nogle ældre maskiner, men indtil 11.04 har det ikke været et problem. Dog blev jeg nødt til at bruge Gnome-skrivebordet på den ældste maskine ved 11.04 (Acer) - nu har jeg været nødt til at skifte til et letvægtssystem som Crunchbang.

Systemmonitoren viser ikke specielle processer, som tager kraft.
Er der noget jeg kan gøre for at lette arbejdet - ville være træt af at skulle opgive Compiz.

Venlig hilsen Kristian
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4