Hej.Har installeret 11.10 alt kører perfekt,har kun det lille problem at jeg bedst kan lide Ubuntu i klassisk udseende.I 11.4 kunne man ændre det,kan man det i 11.10 og hvordan ?
Starsen
Klassisk udseende
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Re: Klassisk udseende
Jeg mener ikke man kan bruge classic i 11.10 men hvis det er launcheren i v side kan du skjule den ved at starte compiz setting op. Ved ubuntu unity plugin kan du sætte den til autohide.Ellers er der også Zorin os som bygger på Ubuntu.Der kan du vælge gnome look.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
- Geografisk sted: Varde
Hejsa
Jeg havde samme spørgsmål og blev anbefalet XUBUNTU. Det er så det jeg kører med nu og der er en brugerflade jeg meget bedre kan lide.
Så det kan godt anbefales.
Jeg havde samme spørgsmål og blev anbefalet XUBUNTU. Det er så det jeg kører med nu og der er en brugerflade jeg meget bedre kan lide.
Så det kan godt anbefales.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
-
- Geografisk sted: Køge
Jeg mener du kan logge ind på gnome3 failsafe i login menuen. Det er ikke helt det samme, som i 11.04. Men det ligner meget.
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Jeg er glad ved unity men savnede den gamle cube og alle de effekter der var mulighed for.Men jeg har beholdt unity og sat cuben og alle effekterne op med compiz.. på den måde får jeg alle de smarte genveje med unity men også alle effekterne fra classic.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Installer gnome-shell så burde du have mulighed for at vælge Gnome klassisk under opstart.
-
-
Hej alle
Så er jeg på igen med klassisk udseende,ganske rigtigt hvis man installerer gnome-shell,får man valgmuligheden under opstart.Tak for hjælpen til alle
Starsen
Så er jeg på igen med klassisk udseende,ganske rigtigt hvis man installerer gnome-shell,får man valgmuligheden under opstart.Tak for hjælpen til alle
Starsen
-
Den måske bedste løsning for folk der gerne vil have det klassiske skrivebord tilbage er nu blevet Gnome Shell, takket være et par extensions. Man får en opdateret udgave af den klassiske Gnome-oplevelse samtidig med at man bibeholder det nye skrivebordsmiljøs funktionalitet (hvilket man ikke gør i den noget forkrøblede fallback-mode). Det eneste jeg har gjort er at installere to gnome-shell tilføjelser (applications menu til venstre og places menu til højre) og et bundpanel (tint2). Video (dårlig kvalitet men giver en idé om det): http://www.youtube.com/watch?v=YSaVMHMZKw8