Skærm Ubunbtu 11.10 Thinkpad

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
JanTR
IRC nickname: Murphy

Skærm Ubunbtu 11.10 Thinkpad

Indlæg af JanTR »

Kære venner

Jeg har lige opgraderet til Ubuntu 11.10 på min gamle Thinkpad R51 - spændende! Lige siden jeg installerede den nyere Ubuntu har jeg haft problemer med at få skærmbilledet til at passe, og jeg var inde og lave noget med "modeset" men jeg kan ikke huske hvordan, og nu er mit problem er lidt andet med 11.10:

Skærmbilledet på skrivebordet er lidt for stort så jeg få ikke luk-ned knappen med eller den nederste menulinie, når man minimerer et vindu - de forsvinder ud af skærmen og jeg kan ikke få fat i dem.

Hvor det lige jeg går ind og sætter det rigtigt op? og med hvilke kommandoer? Step- by-step for jeg er en glad bruger men ikke It-kyndig!

Jan ;)
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Skærm Ubunbtu 11.10 Thinkpad

Indlæg af soundpartner »

i11.10 er der ikke nogen nedderste menulinie, så den skal ikke være der.
i stedet så er programmerne i panelet ude i venstre side
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

omkring din skærm så ville det hjælpe at kende dit grafikkort, den opløsning du gore og hvilken din skærm er beregnet til.
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

JanTR skrev:Kære venner

Jeg har lige opgraderet til Ubuntu 11.10 på min gamle Thinkpad R51 - spændende! Lige siden jeg installerede den nyere Ubuntu har jeg haft problemer med at få skærmbilledet til at passe, og jeg var inde og lave noget med "modeset" men jeg kan ikke huske hvordan, og nu er mit problem er lidt andet med 11.10:

Skærmbilledet på skrivebordet er lidt for stort så jeg få ikke luk-ned knappen med eller den nederste menulinie, når man minimerer et vindu - de forsvinder ud af skærmen og jeg kan ikke få fat i dem.

Kan du give et screenshot? - for det du beskriver lyder meget som sådan Unity bare ser ud, med vilje! Bundpanelet er væk og erstattet med launcheren til venstre som soundpartner skriver, og i maksimerede vinduer kommer vindueknapperne kun frem ved mouseover.