Hej
Jeg har lige installeret Ubuntu 11.04 på en lidt ældre ESPRIMO Q5020 - Da jeg vil bruge den som medie PC inde i stuen, og gerne vil prøve Ubuntu.
Men, jeg kan kun vælge 1024 X 768 som den højeste opløsning, og kan ikke se se under drivere at der er nogen man kan installere - som jeg har set i andre tråde herinde man kan.
Det er et Intel 965GM chipset der sidder i PC'en, med et indbygget grafikkort (Intel X3100).
Jeg er nogenlunde til PC med Windows, men er ikke den store haj med Ubuntu endnu .
Håber en kan hjælpe mig herinde.
pft
Jesper
Skærmopløsning (for lav) Ubuntu 11.04
-
- Geografisk sted: Aarhus
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Skærmopløsning (for lav) Ubuntu 11.04
Hvordan er skærmen tilsluttet?
-
Hej
Skærm er tilsluttet via en DVI port med en adapter på der laver det til VGA stik der passer i min ASUS M 246H skærm.
Når jeg kigger inde under skærm står den som "Ukendt", og Ubuntu kan ikke detektere den. Kan det have noget med det at gøre ?
Jeg savner en "enhedshåndtering" i Ubuntu, er der et sted hvor man kan se om den har fundet al hardware og hvad dne tror det er ? (så kunne jeg jo f.eks se om grafikkort driver var installeret).
mvh
jesper
Skærm er tilsluttet via en DVI port med en adapter på der laver det til VGA stik der passer i min ASUS M 246H skærm.
Når jeg kigger inde under skærm står den som "Ukendt", og Ubuntu kan ikke detektere den. Kan det have noget med det at gøre ?
Jeg savner en "enhedshåndtering" i Ubuntu, er der et sted hvor man kan se om den har fundet al hardware og hvad dne tror det er ? (så kunne jeg jo f.eks se om grafikkort driver var installeret).
mvh
jesper
-
Hej
Jeg så lige dit svar til en anden bruger :
OG det gav desværre ingen ændring.
vh
jesper
Jeg så lige dit svar til en anden bruger :
Ok det burde ellers være et af de bedere undre støttede grafikkort, prøv eventuelt at installere beta driveren på denne måde i terminalen:Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Du skal bare huske at fjerne den igen før du opgradere til næste udgave af Ubuntu.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install ppa-purge && sudo ppa-purge xorg-edgers
OG det gav desværre ingen ændring.
vh
jesper
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Akrobal skrev:Jeg savner en "enhedshåndtering" i Ubuntu, er der et sted hvor man kan se om den har fundet al hardware og hvad dne tror det er ? (så kunne jeg jo f.eks se om grafikkort driver var installeret).
Kode: Vælg alt
lspci