Hej
Jeg er med i en ølklub, hvor vi giver øl karakterer (3 karakterer til hver øl, ud fra smag, duft og farve)
Nu vil jeg gerne sætte de forskellige øl's karakterer ind i et program/dokument, hvor øllene automatisk rangordnes efter gennemsnit, så den bedste er øverst. Er ikke helt inde i hvordan jeg lettest kan gøre det?
Håber nogen kan hjælpe
Mvh.
René
Program til at rangordne karakterer
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Program til at rangordne karakterer
René33 skrev:Hej
Jeg er med i en ølklub, hvor vi giver øl karakterer (3 karakterer til hver øl, ud fra smag, duft og farve)
Nu vil jeg gerne sætte de forskellige øl's karakterer ind i et program/dokument, hvor øllene automatisk rangordnes efter gennemsnit, så den bedste er øverst. Er ikke helt inde i hvordan jeg lettest kan gøre det?
Håber nogen kan hjælpe
Mvh.
René
Smid data i en database og hiv data ud med et SQL SELECT statement hvor uddata (en tabel) er sorteret på gennemsnit.
Du kan bruge LibreOffice Base (Database frontend) til både at oprette en indtastningsformular, og en rapport der ser pæn ud.
Du må selv gøre det eller få en til at udføre det arbejde for dig, jeg må ikke.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du kan også bare skrive det ind i et regne ark og så fra menuen Data->Soter... vælge hvilken kolonne der skal sorteres efter.
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
Tak for svarene, kigger på det
René
René