Program til at rangordne karakterer

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

Program til at rangordne karakterer

Indlæg af René33 »

Hej

Jeg er med i en ølklub, hvor vi giver øl karakterer (3 karakterer til hver øl, ud fra smag, duft og farve)

Nu vil jeg gerne sætte de forskellige øl's karakterer ind i et program/dokument, hvor øllene automatisk rangordnes efter gennemsnit, så den bedste er øverst. Er ikke helt inde i hvordan jeg lettest kan gøre det?

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh.

René
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Program til at rangordne karakterer

Indlæg af lath »

René33 skrev:Hej

Jeg er med i en ølklub, hvor vi giver øl karakterer (3 karakterer til hver øl, ud fra smag, duft og farve)

Nu vil jeg gerne sætte de forskellige øl's karakterer ind i et program/dokument, hvor øllene automatisk rangordnes efter gennemsnit, så den bedste er øverst. Er ikke helt inde i hvordan jeg lettest kan gøre det?

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh.

René

Smid data i en database og hiv data ud med et SQL SELECT statement hvor uddata (en tabel) er sorteret på gennemsnit.

Du kan bruge LibreOffice Base (Database frontend) til både at oprette en indtastningsformular, og en rapport der ser pæn ud.

Du må selv gøre det eller få en til at udføre det arbejde for dig, jeg må ikke.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Du kan også bare skrive det ind i et regne ark og så fra menuen Data->Soter... vælge hvilken kolonne der skal sorteres efter.
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af René33 »

Tak for svarene, kigger på det :)

René