Hej
Jeg er lige begyndt på seminar og vi bruger skole kom. Jeg kan se andre har skrevet herinde omkring skolekom og vil derfor mene at det burde være muligt at få til at virke. Jeg er ikke skrap til Linux så er der nogle der kan give mig en installations guide for dummies til skole kom? Her er stedet hvor filerne skal hentes http://web.skolekom.emu.dk/
Det vil virkelig betyde meget hvis nogen kunne hjælpe mig med at få det til at virke da jeg ville hade at skifte tilbage til Windows
mvh
Danni
Hjælp til Skolekom
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hjælp til Skolekom
Der er desværre en fejl i den installations fil de levere, jeg har rettet fejlen og lagt den nye installation på min hjemme side, prøv om det ikke virker for dig:
http://anders.jenbo.dk/fcc_10.014-ajenbo1_all.deb
http://anders.jenbo.dk/fcc_10.014-ajenbo1_all.deb
-
- IRC nickname: Danni
wow ja det virkede.. mange tak. Men selvom jeg har logget på med den kode jeg har fået fra min skole, så virker det ikke som om jeg er på samme forum som dem
-
- IRC nickname: Danni
det funker altså ikke som det skal. det er det samme program men det er ligesom ikke topkoplet med min skole
-
- Admin
Jeg kender ikke til brugen af programmet. Hvis ikke du kan få hjælp fra enten skolen eller dem der laver programmet til hvor dan det skal konfigureres kan du eventuelt også prøve med windows versionen igennem [apt=wine]Wine[/apt].
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
En version, som virker langt bedre og er nyeste udgave. FirstClass udvikles ikke mere til linux !AJenbo skrev:Jeg kender ikke til brugen af programmet. Hvis ikke du kan få hjælp fra enten skolen eller dem der laver programmet til hvor dan det skal konfigureres kan du eventuelt også prøve med windows versionen igennem [apt=wine]Wine[/apt].
Når du skal bruge programmet, skal du ændre opsætning(skal man også på Windows, når det er fra sin egen PC.)
Start programmet tryk på konfiguration/server, her indsætter du "skolekom.dk" uden ".
Du kan også sætte din bruger og adgangskode og evt. automatisk login (men kun på win udgaven, automatisk login virker ikke/eller giver knuder, så vidt jeg husker) og den vil så huske det til næste gang.
Wine hentes fra softwarecenteret.
stra
NB virker det fortsat ikke, skal vi kigge på andre indstillinger, som kan være forkerte.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
Jeg tror stadig den vedligeholdes da det var version 10.009 sidst emnet var oppe. Men ja Windows versionen er 11.006 nu.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Og på dansk.AJenbo skrev:Jeg tror stadig den vedligeholdes da det var version 10.009 sidst emnet var oppe. Men ja Windows versionen er 11.006 nu.
stra
stra
-
- Admin
Ja det er også rigtigt.