HTC Sync (android) installering på Ubuntu?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
PeterBN
IRC nickname: PeterBN

HTC Sync (android) installering på Ubuntu?

Indlæg af PeterBN »

Jeg har netop erhvervet mig en en HTC-telefon med android. Det gjorde jeg bl.a. fordi android er linux-baseret.

For at kunne synkronisere mellem ubuntu og telefonen og for at kunne bruge telefonen som modem (usb-tethering), så skal man have installeret HTC-sync. Jeg kan læse i manualen, at jeg skal kopiere HTC-sync installationsfilen over på computeren. Det kan jeg sagtens via usb-kabel. Desværre er exe-filen kun til windows (hvilket undrer mig meget).

Hvad gør jeg for at få HTC Sync til at virke på Ubuntu? Findes der alternative muligheder?

På forhånd tak.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HTC Sync (android) installering på Ubuntu?

Indlæg af AJenbo »

HTC har ikke lavet en udgave til Linux (det er ikke de eneste Linux baseret hardware uden værktøjer til Linux :() Det er dog slet ikke nødvendig med HTC-Sync for at dele internet forbindelsen, i Ubuntu virker det bare fra start, bruger det ofte selv.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

@Ajenbo

Hvad hedder det værktøj man bruger til det?
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Et usb-kabel... jeg sætter den bare til og trykker teather på telefonen så er jeg på nettet.
PeterBN

Indlæg af PeterBN »

Tak for svaret, AJenbo!

Jeg fik det vist ikke til at virke med kablet. Men på androidforum.dk fik jeg et rigtigt godt svar. Jeg kan sætte telefonen som wifi-hotspot, og det fungerer rigtigt godt.

Hvis der ikke er lavet en HTC sync løsning til Ubuntu - er der så andre løsninger, som gør det muligt at synkronisere imellem telefon og ubuntu? Hvilke programmer bruger I?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvad er det du gerne vil synkronicere?
Jeg bruger Ubuntu One music til musik, Ubuntu one files til mine dokumenter. Der udover bruger jeg bare de indbygget Google servicer til at synkronicere kallender og telefonbog, min email er over imap så den er også altid synkroniceret.
Jeg har hørt om en google chrom udvidelse man kan bruge til at synkronicere ens bogmærker.
PeterBN

Indlæg af PeterBN »

Jeg ved heller ikke præcist, hvad det er jeg gerne vil synkronisere.
Jeg bruger skam også googles løsninger + en dropbox til småting.

Min tanke var bare, at man kunne gøre tingene så automatisk som muligt. Især ved store overførsler af mange filer. Jeg kan sagtens koble telefonen til og overføre filer i "stifinderen". Men jeg synes det er svært at gennemskue hvilke mapper man skal lægge filerne i for at telefonen efterfølgende kan finde dem. Jeg kan jo ikke se filerne, når telefonen af koblet fra ubuntu igen. Her tænkte jeg, at en synkronisering kunne hjælpe mig på rette vej, og at jeg samtidig ville kunne overføre hurtigere, når jeg ikke skal gå via nettet, men direkte gennem kablet.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du skal installere en fil browser på telefonen hvis du vil tilgå filer du har overført, det tror jeg ikke synch kan hjælpe med.
msm
IRC nickname: msm
Geografisk sted: Dublin

Indlæg af msm »

Skulle du ikke have et kabel i nærheden, kan du bruge File Expert (https://market.android.com/details?id=xcxin.filexpert&feature=search_result) til at overføre filer via ftp eller web. Jeg har selv brugt en del fil manager programmer på min Nexus S, men File Expert er klart det bedste.
Mvh
Mikkel
PeterBN

Indlæg af PeterBN »

Tak for jeres svar!
Det lyder til, at en filbrowser er løsningen. Og File Expert ser spændende ud :-)