bash-script?
-
- IRC nickname: How to be me
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: bash-script?
Den rodede arvai sig vist selv ud i den der...
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
.sh-filer. Det er sådan set bare det du skriver i terminalen gemt som en fil, lidt lige som .bat eller .cmd filer i Windows.
Ja
zob skrev:Den rodede arvai sig vist selv ud i den der...
Ja
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg er helt uskyldig (angel)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Du kan bla. se et script her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=88&Itemid=92#5 , så har du selve metoden, derefter er det bare at fylde de kommandoer (og pakker) som du vil have ind i scriptet,
Med venlig hilsen Christian
-
- IRC nickname: How to be me
zob skrev:Den rodede arvai sig vist selv ud i den der...
jeps
jeg skriver ikke noget i terminalen, ikke ret meget i hvert fald, jeg går på jagt alle de steder jeg har hentet ting og ændringer, som skrevet så er jeg brugerfladebruger, og for at bruge terminalen skal man sætte sig ind i den, det har jeg ikke lyst til, ikke mere end højst nødvendigt i hvert fald
Når lejligheden byder sig.