Webcam virker ikke mere

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
stillemand

Webcam virker ikke mere

Indlæg af stillemand »

hej her inde jeg har haft Ubuntu i ca. ½ år og har faktisk aldrig haft problemer men det har jeg fået nu

mit problem er at jeg ikke kan bruge mit Webcam på en side jeg kommer meget på jeg kunne før de opdaterede chatten men efter opdate kan jeg ikke mere

siden hedder http://www.camchatten.dk

kan det være en indstilling i firefox eller et program jeg skal have?
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Webcam virker ikke mere

Indlæg af NickyThomassen »

Hej stillemand
Hvis det er muligt virker det til, at der mangler nogle informationer på bordet, før en af de mange højt kvalificeret brugere her på forum kan komme med en løsning.

Så vidt jeg kan forstå er det en opdatering på hjemmesiden der giver problemer, men virker dit webcam i Ubuntu? Du kan teste det med programmet Cheese i Programmer>Lyd & Video, men det skal muligvis installeres først via Softwarecenteret eller Synaptic. Programmets fulde navn er "Cheese Webcam Booth"

Kan du ikke også skrive hvilken version af Ubuntu du bruger, hvilken version af Firefox du har og hvilken udvidelser du har installeret i Firefox?

Hilsen Nicky
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Og din version af flash
stillemand

Indlæg af stillemand »

jeg Bruger Ubuntu 11,04

Flash player version: 10.3.181.34-0natty1 (adobe-flashplugin)

tilføjelse til Flash player
: GTK+ Control panel for Adobe Flash player pluginn version 10.(adobe-flash-properties-gtk)

Firefox version
: 5.0

ingen udvidelser i Firefox

jeg har hentet Cheese der køre alt som det skal

jeg kan se at de bruger Shockwave player den findes da ikke til Ubuntu eller hvad?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Nej shockwave udgives ikke til Linux så der har du forklaringen. Jeg tror muligvis det kan lade sig gøre hvis du køre FireFox i wine, men så er jeg ikke sikker på du kan komme i kontakt med video kameraet fra wine.