Koperer Ubuntu til USB
-
- IRC nickname: noh
- Geografisk sted: Ringsted
Koperer Ubuntu til USB
Jeg har Ubuntu på min gamle PC'er sammen med Windows. Kan jeg godt kuperer den over på en USB stik og bootup derfra, og hvis det kan lade sig gøre, hvordan skal jeg så gøre.
noh
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Koperer Ubuntu til USB
Hvis du vil have den til at inde holde det samme som din nuværende installation kan du følge denne guide:
ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=14440
Og der efter bruge opret start disk programmet i ubuntu til at overføre ISO til usben.
Hvis du bare vil have ubuntu på en usb kan du bare bruge den originale ISO stedet for at tilpasse den.
Dette er live usb metoden, det bruger mindre plads men er ikke helt så fleksibel som en rigtig installation, en rigtig installation på en usb er dog nogle småting omkring opstartsindlæseren som man skal vare opmærksom på. Hvis du laver sådan en kan du efter installationen overføre hele din bruger mappe fra din computer, men du skal stadig installere programmer (dette kan dog scriptes) og lave system ændringer.
ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=14440
Og der efter bruge opret start disk programmet i ubuntu til at overføre ISO til usben.
Hvis du bare vil have ubuntu på en usb kan du bare bruge den originale ISO stedet for at tilpasse den.
Dette er live usb metoden, det bruger mindre plads men er ikke helt så fleksibel som en rigtig installation, en rigtig installation på en usb er dog nogle småting omkring opstartsindlæseren som man skal vare opmærksom på. Hvis du laver sådan en kan du efter installationen overføre hele din bruger mappe fra din computer, men du skal stadig installere programmer (dette kan dog scriptes) og lave system ændringer.
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Re: Koperer Ubuntu til USB
Check også dette værktøj ud: http://www.geekconnection.org/remastersys/
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12