Davs,
jeg vil gerne digitalisere dele af min lp-samling, men mangler et program der kan det.
Er der nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak
Kopiering af lp'er (analog vinyl) ;o)
-
Kopiering af lp'er (analog vinyl) ;o)
Venlig hilsen
Finn Skinnerup
HP Pavillion dv7, 4GB ddr2, 2x250 GB HD, Ubuntu 12.04
Finn Skinnerup
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Kopiering af lp'er (analog vinyl) ;o)
Det viktige er nok at få fat på en LP afspiller og et kabel der kan slutte den til din computer. Mel ellers burde du kunne bruge [apt=audacity]Audacity[/apt].
-
Tak for hurtigt svar.
Jeg har usb-pladespiller, så nu prøver jeg Audacity
Jeg har usb-pladespiller, så nu prøver jeg Audacity
Venlig hilsen
Finn Skinnerup
Finn Skinnerup
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Du kan lige tjekke dette link også:
http://www.linux.com/archive/feature/149917
Der er i øvrigt mange audacity tutorials på nettet både skrevne og videoer (youtube).
Du må lige sige til hvis ikke du kan finde ud af at sætte din usb-pladespiller op så den optager i audacity. Husk at din usb-pladespiller har et lydkort integreret og du skal optage fra netop det lydkort.
Der er i øvrigt mange audacity tutorials på nettet både skrevne og videoer (youtube).
Du må lige sige til hvis ikke du kan finde ud af at sætte din usb-pladespiller op så den optager i audacity. Husk at din usb-pladespiller har et lydkort integreret og du skal optage fra netop det lydkort.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
zob skrev:Du kan lige tjekke dette link også:
Hvis din USB pladespiller ikke virker, men udgang for analogt signal, skal du muligvis have fat i en RIAA forstærker, der modvirker den behandling lyden fik før indspilning.
Man kan også bare bruge en dum forstærker, der indstilles så lyden ikke overstyrer. Den filtrerer ikke på lyden (udover at den bør dræbe net-brum, og mobiltelefoni signaler), så den optagede lyd skal lige igennem en digital filtreringsproces, noget Audacity sikkert kan.
Derefter kan du klippe lyden op i sange, og komprimere dem til MP3 format og/eller OGG format.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags