Windows omtale

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Windows omtale

Indlæg af Kappa »

Lidt linux morsomheder,

Jeg har lige læst denne tråd, hvilken jeg fandt utrolig morsom, og det tror jeg såmænd også man ville synes i Redmond,
men min intellekt rækker ikke til, at kunne se hvordan det nedenstående hænger sammen med ovenstående tråd.

laoshi skrev:Vi kan i enkelte indlæg i supporten finde Windows omtalt som windoze, windåse, winsows og lignende og Microsoft som M$ eller Mikroblød.

Vi vil gerne bede alle brugere om ikke længere at bruge disse betegnelser, men derimod de rigtige: Windows og Microsoft.

Det gavner ikke vores sag at man bruger den slags hånlig omtale af et andet styresystem - det er langt mere effektivt at komme med eksempler på Ubuntus styrker. Vi er jo ikke i tvivl om at vi selv står for et stærkt, sikkert og brugervenligt system. Men det berettiger os ikke til at omtale konkurrerende systemer hånligt. De har deres styrker såvel som svagheder, og vi henter ikke flere brugere fra deres rækker ved hånlig omtale.

Der er ingen tvivl om at vi ikke bryder os om Microsofts forretningsmetoder, eller om closed source. Det kan man så argumentere imod, men der er ingen grund til at fornærme Windowsbrugere, Microsoft eller Windows uden at sætte argumenter bag.

Så for fremtiden er ordene: Windows og Microsoft.

Kan man kalde en spade for en spade, så bør man også kalde Windows for Windows.

Smutter det for nogen, så skal I ikke undre jer over at det bliver rettet af redaktionen
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Windows omtale

Indlæg af NickyThomassen »

laoshi indlæg er fra d.13/2 2011 imens "Lidt linux morsomheder" er fra d.13/9 2010.
Vi så ingen grund til at rette i indlæg før laoshi's indlæg, så du vil stadig kunne finde øgenavne på Windows rundt omkring.

Hilsen Nicky
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Windows omtale

Indlæg af Kappa »

Ja okay, jeg vidste ikke, at på trods af den mellemliggende tid, var en ny beslutning, så jeg undskylder mit indlæg.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Windows omtale

Indlæg af AJenbo »

Jeg har lige rettet dit indlæg så man kan se hvad der citers.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Windows omtale

Indlæg af NickyThomassen »

Der er ikke noget at undskylde :)

Men det er som laoshi skriver "Vi vil gerne bede alle brugere om ikke længere at bruge disse betegnelser", altså at det først træder lige så stille og roligt i kraft fra laoshi's indlæg, og ikke virker med tilbagevirkende kraft.

Hilsen Nicky
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Windows omtale

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu havde vi egentligt vedtaget, at vi ikke gad at splitte alle de gamle tråde ad for redigere øgenavne. Men da "Lidt linux morsomheder" tråden er en som løbende vil komme frem igen, har jeg lige rettet 5 steder i tråden, så der ikke er øgenavne med i den mere.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing