Jeg har lige geninstalleret Ubuntu 10.04 LTS, og når jeg klikker på Programmer, Steder og System er drop down menuerne her større, end de øvrige drop down menuer. Der er jo selvfølgeligt bare et kosmetisk problem men alligevel irriterende, fordi store menuer ser klodsede ud.
Alle de andre menuer kan jeg ændre størrelsen på ved at ændre skriftstørrelsen men altså ikke menuerne for Programmer, Steder og System - dem kan jeg kum lave større.
Jeg ved, at det kan lade sig gøre at lave dem mindre, for da jeg installerede styresystemet første gang, sad jeg og rodede med det og pludselig, helt tilfældigt, havde alle menuerne samme størrelse - jeg husker bare ikke hvordan.
Løsningsforslag modtages med tak.
Drop down menu
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Drop down menu
Er det ikke fordi den også er den eneste der har ikoner?
-
- Geografisk sted: Aalborg
Ikonerne var der også første gang jeg installerede styresystemet, da var var de bare mindre - alle drop down menuer havde samme størrelse.
-
- Geografisk sted: Aalborg
Det lykkedes mig selv at løse problemet. Jeg gik ind i temaets gtkrc fil og tilføjede følgende linie i toppen:
gtk-icon-sizes = "panel-menu=16,16:panel=16,16:gtk-button=16,16:gtk-large-toolbar=16,16"
Derefter ændrede jeg tallet 16 til den ønskede størrelse og gemte filen. På den måde får drop down menuerne for Programmer, Steder og System samme størrelse som de øvrige menuer. Computeren skal genstartes før at ændringerne træder i kraft.
gtk-icon-sizes = "panel-menu=16,16:panel=16,16:gtk-button=16,16:gtk-large-toolbar=16,16"
Derefter ændrede jeg tallet 16 til den ønskede størrelse og gemte filen. På den måde får drop down menuerne for Programmer, Steder og System samme størrelse som de øvrige menuer. Computeren skal genstartes før at ændringerne træder i kraft.