Linux er dejligt nemt

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Linux er dejligt nemt

Indlæg af Toddvarg »

Jeg havde fået en laptop (Packard Bell, easynote), som jeg renset for windows og installerede ubuntu. Det tog en time, så var den færdig og fungerede. Så kommer min kone og siger at hendes arbejdspc skal fikses på hendes arbejde og opgraderes, derfor undrer hun på om jeg kan installere xp på den pc jeg lige har fikset, så hun kan bruge den på arbejdet. Heldigvis har jeg en XP cd, og uden at tænke mig om, siger jeg ja.
Først installerede jeg det hele, men så kunde den ikke starte op. Ny installation, samme problem. Den kunde heldigvis starte op i fejlsikret, hvor jeg fik install servicepac 2. Så kunde den starte op, så service pack 3. Så fandt jeg tilslut en driver til trådløs. 6-8 timer senere var jeg næsten færdig. Jeg havde fundet næsten alle driverne. Jeg manglet kun lyd, + 4-5 stykker mere, som jeg ikke husker nu. Maskinen var i udgangspunktet en vista-maskine og derfor svært at finde drivere til, der passet til XP.
Så de som siger at windows er så nem, har aldrig prøvet at installere en fra bunden af. Næste gang siger jeg nej, hvis det ikke er konen ;)
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Jønse

Re: Linux er dejligt nemt

Indlæg af Jønse »

Toddvarg skrev:Jeg havde fået en laptop (Packard Bell, easynote), som jeg renset for windows og installerede ubuntu. Det tog en time, så var den færdig og fungerede. Så kommer min kone og siger at hendes arbejdspc skal fikses på hendes arbejde og opgraderes, derfor undrer hun på om jeg kan installere xp på den pc jeg lige har fikset, så hun kan bruge den på arbejdet. Heldigvis har jeg en XP cd, og uden at tænke mig om, siger jeg ja.
Først installerede jeg det hele, men så kunde den ikke starte op. Ny installation, samme problem. Den kunde heldigvis starte op i fejlsikret, hvor jeg fik install servicepac 2. Så kunde den starte op, så service pack 3. Så fandt jeg tilslut en driver til trådløs. 6-8 timer senere var jeg næsten færdig. Jeg havde fundet næsten alle driverne. Jeg manglet kun lyd, + 4-5 stykker mere, som jeg ikke husker nu. Maskinen var i udgangspunktet en vista-maskine og derfor svært at finde drivere til, der passet til XP.
Så de som siger at windows er så nem, har aldrig prøvet at installere en fra bunden af. Næste gang siger jeg nej, hvis det ikke er konen ;)

Ja, alt er nemmere med Ubuntu :D :D
En gang imellem kan man næsten savne det store arbejde det var at holde Windows i form :twisted: :twisted:
I Ubuntu fungerer det hele problemløst.