Farvel Ubuntu 11.04

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Finn Bjerke »

1. Mit favorit program guitar pro 6 virker ikke
2. Min laptop fryser og går i coma temmelig ofte
3. Softwareopdatering og synaptik virker ikke.

Hardware: laptop compaq.

Venter til det virker bedre med Ubuntu 11 og nedgraderer til 10.10 (øgenavn fjernet af RED.) eller hvad den hedder ;-) Marekat måske ??
Kardemommeloven er en god ting.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Christian.Arvai »

Af præcist samme grund som at vi ikke kalder Windows for grimme øgenavne i forum, har jeg fjernet det mindre pæne øgenavn om Ubuntu 10.10.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Finn Bjerke »

Sort sarkasme ikke ok mild ironi er ok. Jeg kan ikke lide censur generelt.
Kardemommeloven er en god ting.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af NickyThomassen »

Finn Bjerke skrev:Sort sarkasme ikke ok mild ironi er ok. Jeg kan ikke lide censur generelt.

Det er der forhåbentligt ikke nogen der kan, men det forandrer ikke en berigtigelse i visse tilfælde.

I princippet har jeg svært ved at se censuren her, ja et indlæg er blevet ændret, men budskabet i det oprindelige indlæg er intakt: Ubuntu 11.04 er ikke noget værd, fordi forgængeren er bedre. Reel censur havde været helt at fjerne den negative holdning, og ikke bare et kulørt ord...

Hilsen Nicky

Edit, havde rodet rundt i versionerne.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Kurt Christensen »

jeg er ellers ved at vende mig til den
Når lejligheden byder sig.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg overvejer desværre også at nedgradere til 10.10, for jeg synes at alt kører meget langsomt i 11.04 :(

Sådan noget som simpel redigering af billeder i GIMP kan få computeren til at arbejde i slow motion, hvilket jeg ikke havde de store problemer med i 10.10.

F.eks. har jeg her til aften skulle redigere sølle 7 billeder, som jeg åbnede i GIMP på én gang, og alt der skulle gøres var at justere levels og farver og så skulle de beskæres, men hver gang jeg klikkede på knappen til "levels" eller "farver" gik der 10-15 sekunder før popup vinduet kom frem... og udover GIMP var det kun Firefox der kørte.
(plejer at kunne åbne op 12-15 billeder før computeren begynder at blive langsom)

Og når jeg skriver lange tekster, hvad enten det er i Firefox, gedit, eller LibreOffice eller andre programmer, så kan der gå flere sekunder før bogstaverne kommer frem på skærmen... det er som om computeren ikke kan følge med :?
- og jeg synes ikke selv jeg skriver synderligt hurtigt.

Jeg ved så ikke om det er Unity der dræner hukommelsen, selv om at Systemovervågningen siger at Unity kun bruger 30-35 MB af hukommelsen (der er 1,7 GB tilrådighed for systemet)?

Jeg skal også prøve at slå desktop wallpaper programmet Wally fra, selv om det kun bruger 2,5 til 10,5 MB hukommelse.

Jeg vil bare hade at skulle nedgradere til 10.10 eller gå tilbage til Gnome3, nu hvor jeg har vænnet mig til Unity på trods af dets fejl og mangler :(
Hilsen Kenny
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af AJenbo »

Ser det da ud som om maskinen ellers er tør for RAM og hvor meget har du?
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Finn Bjerke »

tak for konstruktive indlæg. Det er jo godt at man kan installere på så kort tid uanset hvilken udgave man så foretrækker. Det afgørende for mig er at Ubuntu 11.04 "frøs" nu og da - det gør 10.10 ikke. Compaq Presario CQ56 hedder min billige maskine. Der er 2 gig ram. Intel GL40 chipset 2.2 Ghz. OK billig maskine men tastaturet har lidt for meget "plastic-feeling"

Jeg tror at GIMP bruger ret mange systemressourcer - tænk på hvad så store grafikprogrammer ellers koster . Jeg er lidt imponeret. Brugervenligheden kan diskuteres. Jeg vil gerne have i bøtte og spand: dvs avanceret og brugervenlig.

Jeg tror at lydoptagelser på Ubuntu 11.04 er bedre end på Ubuntu 10 med min maskine. Der er fremskridt siden Ubuntu 9, som var utålelig at høre grundet støj.



Ubuntu 10.10 - Maverick Meerkat - udgivet oktober 2010 og understøttet indtil april 2012.
Kardemommeloven er en god ting.
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Nordsig »

Jeg har også en Compaq CQ56 men har dog 3 GB hukommelse. Her virker det hele og PCen kører bare uden nogen form for problemer. Eneste minus ved 11.04 syntes jeg dog stadig er Unity, men der kommer vel noget opdatering til dette og videre udvikling.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af Finn Bjerke »

unity kan man vænne sig til men jeg kan bedre lide den gode gamle UI. ALle problemer med 11 er løst ved nedgradering. Navnlig guitar pro 6 kører uden problemos
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Farvel Ubuntu 11.04

Indlæg af AJenbo »

Så vidt jeg har kunne forstå på dine emner om guitar pro, udvilker de kun til LTS udgaver af Ubuntu, eller da må man da som minimum håbe, så når der er store ændringer i en version vil programmet få problemer med at køre.