Hej Folkens!
Jeg har nu i et stykke tid brugt Wubi, hvor jeg vælger om jeg vil starte i 'windows 7 starter' eller ubuntu på min netbook. Jeg vil nu gerne gå over til KUN at bruge Ubuntu, windows fylder på den begrænsede plads og jeg bruger det ikke mere,! Er der en smart måde at gøre dette på, så jeg kan fortsætte med det Ubuntu jeg kører med nu, istedet for at skulle afinstallere hele 'molevitten' og så installere Ubuntu igen?
På forhånd tak for jeres tid.
VH Karen
Fra Wubi til 100% Ubuntu
-
- IRC nickname: Nerak
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Fra Wubi til 100% Ubuntu
Hej og velkommen til forum.
Hvis du er kommet til den konklusion at Windows skal slettes, så er du kommet det rigtige sted hen
Jeg tror så bare ikke der er så meget andet at gøre, en at kopiere de data på Win og Wubi som du vil gemme, og så slette hele harddisken med en ny install.
Den Wubi install som du har nu med Ubuntu ligger på Windows filsystem, så hvis du sletter Windows ryger din Wubi install med Ubuntu samme vej.
Har du prøvet at lave en "rigtigt" install før, eller skal vi finde lidt guides og gode råd frem til dig, inden du går i gang ?
Hvis du er kommet til den konklusion at Windows skal slettes, så er du kommet det rigtige sted hen
Jeg tror så bare ikke der er så meget andet at gøre, en at kopiere de data på Win og Wubi som du vil gemme, og så slette hele harddisken med en ny install.
Den Wubi install som du har nu med Ubuntu ligger på Windows filsystem, så hvis du sletter Windows ryger din Wubi install med Ubuntu samme vej.
Har du prøvet at lave en "rigtigt" install før, eller skal vi finde lidt guides og gode råd frem til dig, inden du går i gang ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Værktøjerne fil at konvertere en wubi installation er desværre ikke blevet vedligeholdt siden Ubuntu 9.04 og blev aldrig rigtig bruger venlige. Men hvis du sørge for at tage backup af hele din hjemme mappe og ikke kun de filer og mapper du ser i den så får du også alle dine bruger indstillinger med over til den næste installation og så er der nok ikke så meget du behøves at konfigurere ved den ny installation.
-
- IRC nickname: Nerak
Hej Christian!
Tak for dit hurtige svar! Ja, det var på tide at Ubuntu kom ind i mit liv, er meget begejstret (og lettet over at kunne slippe af med Win )
Ok, jeg vil gøre som du siger. Heldigvis har jeg ikke brugt Ubuntu så lang tid, så det er ikke så omfattende at skulle 'starte forfra' med tilpasning af Ubuntu..
Jeg tænker at jeg vil følge de guides som der linkes til, for nej, jeg har ikke prøvet at indstallere det 'rigtige' Ubuntu før.
VH. Karen
Tak for dit hurtige svar! Ja, det var på tide at Ubuntu kom ind i mit liv, er meget begejstret (og lettet over at kunne slippe af med Win )
Ok, jeg vil gøre som du siger. Heldigvis har jeg ikke brugt Ubuntu så lang tid, så det er ikke så omfattende at skulle 'starte forfra' med tilpasning af Ubuntu..
Jeg tænker at jeg vil følge de guides som der linkes til, for nej, jeg har ikke prøvet at indstallere det 'rigtige' Ubuntu før.
VH. Karen
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Ubuntu installations guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99
Da du alligevel vil slette alt på HD, kan du springe direkte hertil http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99#27
Da du alligevel vil slette alt på HD, kan du springe direkte hertil http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99#27
Med venlig hilsen Christian