PerSimonsen skrev:Laoshi - Hvor ligger min phpMyadmin så derefter ?
Har fået ændret resten til hjemmemappen.
Hej per
Du laver et symlink med ln kommandoen, hvor du giver -s parameteren til den (-s for symlink, for ellers er det et hardlink*)
Fra
http://manpages.ubuntu.com/manpages/lucid/en/man1/ln.1.htmlser ud til at du skal bruge denne:
ln [OPTION]... TARGET... DIRECTORY (3rd form) med en sudo foran, f.eks. med bruger foobar:
Kode: Vælg alt
sudo ln -s /home/foobar/wwwroot/ /var/www/wwwroot/~foobar/
Jeg indrømmer gerne at Apache og webservere ikke er noget jeg roder med, mit eksempel skal nok omskrives, og så vidt jeg ved kan man skrue meget hvor hvad ligger henne i apache.
Men ln -s syntaksen er testet til at være rigtig nok.
/Lars
*: Når du nu er sysadmin, og Linux udvikler bør du kende til hardlinks - de er meget nyttige at kende til.
Et hardlink er et ekstra link til en inode. En detaljer er at fil/mappe der hardlinker til en anden fil/mappe skal være i samme filsystem. En inode kan være en fil eller en mappe, så du kan altså have at mere et end et filnavn peger på nøjagtig samme mappe eller fil. Det bruges gerne i programmering hvor installationen af f.eks. zip, hvor unzip hardlinkes til zip.
Det programmet så gør er at den kigger på argv[0] og udtrækker filnavnet (fjerner stien), og gør forskellige ting ud fra om programmet finder zip eller unzip.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags