http://gupl.dk/59724/
Her ses mit harddrive opsætning, på linket ovenfor, jeg ville gerne have at jeg havde data på en partition og programmet Ubuntu på en anden, så jeg brugte en guide til dette.
Jeg tror ikke jeg har gjort det korrekt, der er en swap fil på 2 gig samt 2 gange 33 gig og så resten af harddisken. MÅske jeg bare skulle reinstallere på en partition? Kan jeg undgå det og have to partitioner i stedet for 3 som fremgår af grafikken på linket
Ubuntu installation og partition af harddisk
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Ubuntu installation og partition af harddisk
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ubuntu installation og partition af harddisk
Ubuntu er ikke et program men et styre systemt, et styre system består af mange programmer m.m. Med data går jeg ud fra du mener bruger data, altså /home.
På dit billed har du en 2GB swap og en 33GB ext4 der eksistere i en udvidet partition. For at få hvad du ønsker skal du oprette en ext4 på den ubenyttet plads, flytte dine bruger filer til den og redigere fstab så den nye partition bliver monteret som /home.
På dit billed har du en 2GB swap og en 33GB ext4 der eksistere i en udvidet partition. For at få hvad du ønsker skal du oprette en ext4 på den ubenyttet plads, flytte dine bruger filer til den og redigere fstab så den nye partition bliver monteret som /home.