Bedste måde at installere på 2GB flashdisk + 8 Gb SD Kort

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
mote
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Bedste måde at installere på 2GB flashdisk + 8 Gb SD Kort

Indlæg af mote »

Hej.
Jeg har en lille eee Surf med en 2 Gb flashdisk + et 8 Gb (class 4) SD kort i. (den står bare og spiller netradio)
Der er nu installeret Lubuntu 10.10 på sd kortet og swap på den interne flashdisk. Den er absurt langsom, (værre end live session fra en USB pind). Der er meget lidt at den bruger swap partitionen.
Jeg vil reinstallere den med Lubuntu 11.04 og tænker på om jeg kan speede den lidt op ved at lægge systemet på den interne flashdisk i stedet for på det langsomme SD kort. Installeren vil dog ikke være med til det da partitionen skal være mindst 2.8 GB men der er jo kun 2GB.
Kan "forlænge" de 2 Gb med noget fra SD kortet? Eller på en anden måde få brugt den interne til system, og uden at det bliver alt for besværligt.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bedste måde at installere på 2GB flashdisk + 8 Gb SD Kor

Indlæg af AJenbo »

Det kan være det kan gøres ved at sætte mount til forskellige mapper til at være på sd kortet. Jeg tror nu ikke du skal regne med at den lige frem bliver hurtigere af at køre 11.04.
Den bedste måde ville nok være at installere fra server udgaven og så kun installere de ting du har brug for så den på den måde kan være på de 2GB, det ville nok også hjælpe lidt på farten. Efter server installationen skal du sikkert skifte fra server kernen til den normale kerne.
mote

Indlæg af mote »

Hej, og tak for svar.
Det er dels af kedsommelighed og dels for at få den nye kerne med den lille patch som gør den hurtigere. Jeg har leget lidt med den (Lubuntu) på en live session og den virker en smule hurtigere end 10.10
Som jeg forstår dit svar er den eneste løsning af mounte partitioner i foldere, og det er nok lidt mere besværlig end jeg er indstillet på. Men tak for svaret.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

et class 4 kort er umådeligt langsomt så mon ikke det er din synder
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Min fortrukne metode ville være at installere server udgaven på den interne hukommelse, fjerne linux-server og installere linux-generic, og så begynde atinstallere de ting du gerne vil bruge på maskinen (gui etc).
mote

Indlæg af mote »

et class 4 kort er umådeligt langsomt så mon ikke det er din synder

Jo, det er enormt langsomt. Men jeg gad ikke bruge mere end 100.- kr på den maskine.

Min fortrukne metode ville være at installere server udgaven på den interne hukommelse, fjerne linux-server og installere linux-generic, og så begynde atinstallere de ting du gerne vil bruge på maskinen (gui etc).

Det er nok vejen frem.
Tak.