hej
jeg har rodet et par dage med ubuntu 10.04
indtil videre er jeg ret imponeret over det. men skal det afloese windows 100% saa skal jeg gerne have webcam til at virke i msn
jeg laeste en anden traad om at microsoft ikke lader linux bruge webcam, undtaget hvis der er Windows i begge ender.. men findes der ikke en loesning paa det problem ? da 99.9% af alle jeg kender bruger windows msn og eller yahoo
ioevrigt virker cam fint paa skype. men det er jo heller ikke alle jeg kan faa over paa skype
paa forhaand tak
mvh
klaus
finder der en msn der virker med webcam ?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: finder der en msn der virker med webcam ?
Hej og velkommen til forummet
Desværre er Microsoft lidt af en bræmsekoldes for at få dette til at virke. Den eneste teoretiske måde at få det til at virke pt. er at både Windows og Ubuntu bruger benytter [apt=amsn]aMSN[/apt].
Noget kunne dog tyde på at det bliver muligt i den nye verseion af Ubuntu, som udkommer torsdag/fredag. Jeg kan se funktionen her fra Beta'en men har ikke lige nogen at teste det med.
Desværre er Microsoft lidt af en bræmsekoldes for at få dette til at virke. Den eneste teoretiske måde at få det til at virke pt. er at både Windows og Ubuntu bruger benytter [apt=amsn]aMSN[/apt].
Noget kunne dog tyde på at det bliver muligt i den nye verseion af Ubuntu, som udkommer torsdag/fredag. Jeg kan se funktionen her fra Beta'en men har ikke lige nogen at teste det med.
-
hey
tak for velkomsten
jeg kan ikke logge paa med aMSN den venter i en evighed. og derefter faar jeg bedkeden "fejl paa netvaerk"
lige nu bruger jeg pidgin. men uden camera
den ny ubuntu du snakker om. .. ehh saa skal alt installeres helt forfra ?.. eller hvordan griber jeg den an naar vi kommer saa langt ?
ja undskyld.. jeg har kun brugt ubuntu i mindre end 48 timer nu. jeg har ikke tidligere brugt ubuntu eller anden linux. saa jeg er helt blank..
men ellers synes jeg ubuntu har virket fint.. naar webcam kommer til at fungere, saa har jeg vist ikke brug for windows laengere
mvh
klaus
tak for velkomsten
jeg kan ikke logge paa med aMSN den venter i en evighed. og derefter faar jeg bedkeden "fejl paa netvaerk"
lige nu bruger jeg pidgin. men uden camera
den ny ubuntu du snakker om. .. ehh saa skal alt installeres helt forfra ?.. eller hvordan griber jeg den an naar vi kommer saa langt ?
ja undskyld.. jeg har kun brugt ubuntu i mindre end 48 timer nu. jeg har ikke tidligere brugt ubuntu eller anden linux. saa jeg er helt blank..
men ellers synes jeg ubuntu har virket fint.. naar webcam kommer til at fungere, saa har jeg vist ikke brug for windows laengere
mvh
klaus
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Den vil være tilgængelig som en odpatering fra opdateringshåndteringen. Jeg testede med empathy som er standard chat klient i ubuntu, jeg ved ikke om det også vil komme til at virke med pidgin.