Ønske om teknisk forbedring af forum website software

Alt omkring ubuntudanmark.dk
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ønske om teknisk forbedring af forum website software

Indlægaf lath » 8. apr 2011, 22:44

Website softwaren for forum opfører sig ikke helt optimalt:

Når jeg fra min mail klienter åbner et link, og jeg ikke er logget ind sker der det her:

  1. Jeg bliver præsenteret for log-in siden. Det er ok og helt normalt. Min browser skriver brugernavn og kodeordet, og jeg trykker på log in knappen.
  2. Jeg bliver ledt ind på https://ubuntudanmark.dk/forum/ uanset, hvilket indlæg jeg vil ind i ???

Jeg har fundet ud af følgende work-around:
  1. Gå 1 side tilbage
  2. Genindlæs side
For at sige det mildt, så er det pi*** irriterende.

Jeg gætter at der skal kigges på at forum softwaren ikke gemmer URL, som brugerens browser vil ind på før klienten redirigeres til login side,OG/ ELLER at login siden for successsfuldt log in altid bruger https://ubuntudanmark.dk/forum/ som siden der skal vises, og ikke den URL forespørgsel brugerens browser kom med før log in.

Info:
forum.ubuntudanmark.dk har en cookie der hedder __utma (med 2 _-tegn først), som jeg gætter er session-cookien.
Der er ikke andre cookies fra forum.ubuntudanmark.dk, men der er en del fra ubuntudanmark.dk.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ønske om teknisk forbedring af forum website software

Indlægaf lath » 29. maj 2011, 08:59

Jeg har lige studeret PHPBB3's Bug database, og jeg mener at fejlrapporten der passer til er:
http://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-10053
Den er desværre endnu uløst, så der går nok nogen tid før den er løst.
Jeg kan med det samme sige at det ikke bliver mig der kommer med en løsning, da jeg ikke ved en bjælde om PhpBB3, og heller ikke har lyst til at vide noget om den, da jeg mere er til udvikling af indlejrede systemer (embedded systems), low level system udvikling, og (Linux) device driver udvikling.

Skal jeg gætte vildt(?), så kan det være sådan at der i PHPs standard session software kommer 2 værdier i en liste, når der er mere end 1 værdi (value="index.php"),(value="./ucp.php?mode=login&sid=3aed7e19f0cd353ae71ad6b8c441a1b8") til samme skjulte (<input type="hidden" ...) variabel (name="redirect").
PHP session softwaren tager så altid den første i listen (value="index.php"), men det er som sagt et gæt, og ikke rigtig noget jeg ved så meget om.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster