nedbrud igen

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
jensjac@tikal.dk
IRC nickname: Jensjac

nedbrud igen

Indlæg af jensjac@tikal.dk »

Hej alle
I en tidligere tråd "nedbrud på min ekskede ubuntu maskine" skrev jeg om hvordan min maskine havde fået en opstartsfejl. Løsningen blev at jeg mandag morgen geninstallerede ubuntu 10.10. Det gik fint, men sådan en proces tager altid lang tid. Lige som man tror at alt er vel opdager man at man mangler et program til hvor er koderne osv.
Mandag og tirsdag levede min labtop sit eget liv. Den hentede et par opdateringer og installerede dem. Fint.
Blandt opdateringerne har været en 2.6.35.28 kernel. For da jeg forsøgte at starte maskinen her til morgen kom den gamle fejl igen. Maskinen meddeler først at den har en ukendt fejl i 2.6.35.28 i en ukendt blok. Når jeg genstarter får jeg adgang til at starte fejlsikkert. Der er nu to valg. 2.6.35.28 og 2.6.35.22. Det virker kun med 2.6.35.22 også i ikke fejlsikker tilstand.
Er der nogen der har et bud på hvordan fejlen rettes?
KH
Jens
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: nedbrud igen

Indlæg af soundpartner »

jensjac@tikal.dk skrev:Hej alle
I en tidligere tråd "nedbrud på min ekskede ubuntu maskine" skrev jeg om hvordan min maskine havde fået en opstartsfejl. Løsningen blev at jeg mandag morgen geninstallerede ubuntu 10.10. Det gik fint, men sådan en proces tager altid lang tid. Lige som man tror at alt er vel opdager man at man mangler et program til hvor er koderne osv.
Mandag og tirsdag levede min labtop sit eget liv. Den hentede et par opdateringer og installerede dem. Fint.
Blandt opdateringerne har været en 2.6.35.28 kernel. For da jeg forsøgte at starte maskinen her til morgen kom den gamle fejl igen. Maskinen meddeler først at den har en ukendt fejl i 2.6.35.28 i en ukendt blok. Når jeg genstarter får jeg adgang til at starte fejlsikkert. Der er nu to valg. 2.6.35.28 og 2.6.35.22. Det virker kun med 2.6.35.22 også i ikke fejlsikker tilstand.
Er der nogen der har et bud på hvordan fejlen rettes?
KH
Jens

det er meget svært at give bud på uden mere specifik info om fejlen, om hvad du har gjort, og hvilket hardware der er i maskinen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af thomasjohansen »

uden at vide det, men kan man ikke se lidt om fejlen i /var/log/boot.log

prøv og se om der ikke er noget der:

Kode: Vælg alt

nano /var/log/boot.log

eller via gedit:

gedit /var/log/boot.log

eller i syslog:

nano /var/log/syslog
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det ville noget være en rigtig god ide at indsende dette som en fejlrapport på launchpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+filebug

Ellers kan du eventuelt prøve at se på om der er en af ændringerne der muligvis ville påvirke det hardware du har:
http://www.ubuntuupdates.org/packages/show/303242