Hvilken USB dongle til trådløst net

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
niels

Hvilken USB dongle til trådløst net

Indlæg af niels »

Jeg overvejer at anskaffe mit i mediecomputer der ikke har indbygget et trådløst netkort. Jeg vil derfor købe en USB dongle. Det skal helst være så billigt som muligt og fungere uden for mange problemer. Er der nogen der har et godt bud på, hvad jeg skal købe?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvilken USB dongle til trådløst net

Indlæg af soundpartner »

niels skrev:Jeg overvejer at anskaffe mit i mediecomputer der ikke har indbygget et trådløst netkort. Jeg vil derfor købe en USB dongle. Det skal helst være så billigt som muligt og fungere uden for mange problemer. Er der nogen der har et godt bud på, hvad jeg skal købe?

hvis du kigger efter mærket dlink så har de en tux på pakken på de produkter der fungerer ud af æsken med linux.
så køber du et med en tux på så kører det uden nogen som helst problemer
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
niels

Indlæg af niels »

soundpartner skrev:hvis du kigger efter mærket dlink så har de en tux på pakken på de produkter der fungerer ud af æsken med linux.
så køber du et med en tux på så kører det uden nogen som helst problemer

Jeg havde tænkt mig at købe den online, så en konkret anbefaling ville være super.

På EDBPriser.dk fandt jeg D-Link DWA-131. Men jeg kan ikke se om den fungerer til Linux. På deres hjemmeside står der heller ikke noget om Linux, men der gør der ikke for nogen af deres USB dongles.

Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg kommer videre.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Så vidt jeg kan se findes der en Linux driver til den enhed, men den er vist ikke inkluderet i Ubuntu endnu.

https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported#By%20Manufacturer
zerben

Indlæg af zerben »