Hej
Jeg er ejer af den Netshare 1G netværksharddisk. Den køre windows NT så vidt jeg husker. Men har aldrig været stabil, og er svær at logge ind på både fra Ubuntu og fra nyere versioner af windows.
Er det muligt at få den til at køre med Ubuntu som styresystem? I givet fald, hvad gør jeg?
KH.
Jens
Netshare netværksharddisk
-
- IRC nickname: Jensjac
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Netshare netværksharddisk
Hej og velkommen til forummet
Jeg har lavet en hurtig søgning men kan ikke finde nogen oplysninger om den disk, har du mulighed for at give et link til producenten eller manualen?
Jeg har lavet en hurtig søgning men kan ikke finde nogen oplysninger om den disk, har du mulighed for at give et link til producenten eller manualen?
-
- IRC nickname: Jensjac
Jeg burde selvfølgeligt have skrevet hele navnet. Undskyld.
Det er en :Amitech NetShare II Harddisk
Det er en :Amitech NetShare II Harddisk
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det ligner ikke en særlig avanceret disk så jeg tror ikke den køre Windows og har sikkert heller ikke mulighed for at man kan skifte firmware på den, hvor får du oplysningerne om at den køre Windows?
Så vidt jeg kan se understøtter disken både SMB og FTP som begge er tilgængelige under Windows 7 og Ubuntu. Der følger dog et backupværktøj med som kun virker under ældre udgaver af Windows, men her kan du jo bare vælge et andet værktøj.
Så vidt jeg kan se understøtter disken både SMB og FTP som begge er tilgængelige under Windows 7 og Ubuntu. Der følger dog et backupværktøj med som kun virker under ældre udgaver af Windows, men her kan du jo bare vælge et andet værktøj.