Kære Ubuntu folk
Jeg købte i går i netto en billig men ret lækker printer Hp deskjet 1050 og gik hjem fuld af urolige forventinger om alle de problemer jeg nok skulle møde når jeg skulle have den til at printe med Linux. (har haft linux siden 2000) . Nå men vi besluttet at prøve at sætte den op på min søns computer med Ubuntu 10.4. Vi fik den ud og vi fik den sat op med patronerne og printet testside med printer indbyggede funktion og så pluggede vi den. Den er plugged via USB kabel, men den dukked slet ikke op i printeropsætnings funktionen (under admin). Vi fulgte nogle instruktioner på nettet og fik installeret driverne til printeren via nogle kommandoer i en term, Men det gør ingen forskel der dukker slet ikke nogen printer op når jeg trykker add printer. Jeg har også prøvet at kikke dmesg igennem og har helder ikke kunnet se noget der ligner en hp printer der selvom jeg boot'ede med printeren tændt og plugged. Hvad siger i? Har i nogle ideer om hvad jeg gør galt eller hvad der er galt.
Mikkel
Hp deskjet 1050
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
- IRC nickname: mimeini
Re: Hp deskjet 1050
> Hvilket kommandoer?
http://winunixmac.com/tips-and-tricks/74-how-to-configure-a-hp-deskjet-1050-on-ubuntu
> Prøv at se om printeren er synlig på USB porten med: lsusb
God ide det vil jeg lige prøve. En bemærkelsesværdig ting jeg har glemt at skrive er når jeg prøver at køre en printerinstallation altså selvom at printeren ikke er blevet fundet automatisk. Når jeg så kommer til det sted hvor jeg kan vælge printer port så for jeg kun LPT1 og seriel som mulighed og ikke noget ttyUSB-agtigt. Men jeg prøver lige med lsusb og vender tilbage.
Tak
Mikkel
http://winunixmac.com/tips-and-tricks/74-how-to-configure-a-hp-deskjet-1050-on-ubuntu
> Prøv at se om printeren er synlig på USB porten med: lsusb
God ide det vil jeg lige prøve. En bemærkelsesværdig ting jeg har glemt at skrive er når jeg prøver at køre en printerinstallation altså selvom at printeren ikke er blevet fundet automatisk. Når jeg så kommer til det sted hvor jeg kan vælge printer port så for jeg kun LPT1 og seriel som mulighed og ikke noget ttyUSB-agtigt. Men jeg prøver lige med lsusb og vender tilbage.
Tak
Mikkel
-
Re: Hp deskjet 1050 (solved)
Altså altså nu sætter jeg den i og den bliver fundet og alt fungere. Jeg tror simpelthen at den usb port jeg valgte var død ellers ved jeg ikke hvad årsagen kan have været til at det ikke ville i går. Undskyld ulejligheden.
Mikkel
Mikkel
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, her på forummet har vi en knap til at markere et indlæg som accepteret og derved bliver emnet markeret som løst så den må du gerne bruge.
Jeg kan se at den guide du har brugt er til at opdatere 10.04 til at bruge samme version af hplip som der følger med 10.10, så hvis du har 10.10 har det ikke været nødvendigt at køre de kommandoer.
Jeg kan se at den guide du har brugt er til at opdatere 10.04 til at bruge samme version af hplip som der følger med 10.10, så hvis du har 10.10 har det ikke været nødvendigt at køre de kommandoer.
-
Jeg kan se at den guide du har brugt er til at opdatere 10.04 til at bruge samme
version af hplip som der følger med 10.10, så hvis du har 10.10 har det ikke
været nødvendigt at køre de kommandoer.
Min søn bruger 10.4 og print driveren var der ikke fra start det tjekkede vi
Mikkel