Ubuntu snakker ikke med min Sansa mp3 længere

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Ubuntu snakker ikke med min Sansa mp3 længere

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg kan "se" min mp3 afspiller men har ikke tilgang til at slette og kopiere filer på den, underligt. Det har virket før. Den har 3 USB modus (modi?). I MP3dimsens Indstillinger/USB sees:

1. automatisk
2. MTP
3. MSC

add 3 MSC
Den står på MSC lige nu. Jeg kan se MP3 mappestruktur i U/buntu, Her kan jeg ikke slette filer eller kopiere til mp3 spilleren. Jeg kan kopiere fra MP3 til min PC dog ikke den modsatte vej, der ligger en stor fed Trash mappe som jeg gerne vil slette, det er ikke muligt. Samspillet har har virker fint før under MSC. Jeg har også en telefon som jeg kopierer til og fra, og jeg har pillet ved filerne med programmet "easy tag" Man kan se filerne på MP3 enten som mapper og filer eller i Rhytmbox. Rhytmbox ser kunne de filer som er lagret i MTP ser det ud til

Add 2 MTP
Så skiftede jeg lige til MTP fra MSC så nu kan jeg slette og kopierer igen Dejligt. Jeg har dog fyldt MP3 spilleren via MSC. Der er få fioler som ligger gemt i dette format og jeg tror de kommer fra

Add 1 "automatisk
Virker ikke i Ubuntu.
man kan gendanne fabriksindstillinger hvis man vil.

Her er et råd fra et andet link med samme problemstilling: (http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-800272.html)
playing_with_matches June 15th, 2010, 12:18 AM
So, I fixed the problem for my MP3 player (yay!), and hopefully it'll work for the Sansa and your guys issue as well!
Apparently there's a bug in a library.
What I did:
1. Remove package libmtp8 (installed on all Lucid Lynx by default) This may uninstall Rhythmbox-plugins as well, don't worry about it for now.
2.Goto http://packages.ubuntu.com/karmic/libmtp8 and install the old version of libmtp8
3. Reboot, and try it now.
4. I re-installed the rhythmbox-plugins but under Rhythmbox made sure to go under Edit->Plugins and make sure that MTP Portable Players is disabled.
This worked for me!

Det virker lidt "langhåret" og jeg ved ikke hvilke Ubuntu version han anvender.
Senest rettet af Finn Bjerke 27. mar 2011, 14:04, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu snakker ikke med min Sansa mp3 længere

Indlæg af AJenbo »

Han køre 10.04 og installere en pakke fra 9.10
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu snakker ikke med min Sansa mp3 længere

Indlæg af Finn Bjerke »

1. Formater MP3 dimsen igen indefra
2. lav espresso mens du klapper hunden (jeg har ikke hest)
3. genstart Ubuntu

et Voila som man siger i Sverige.
Kardemommeloven er en god ting.