Kan ikke åbne billedefiler fra zipmappe.
-
- Geografisk sted: Aars
Kan ikke åbne billedefiler fra zipmappe.
Jeg har hente en zip fil, hvori der er forskellige billedefiler i forskellige formater, jeg skal bruge til diverse ting og sager.
Jeg kan godt udpakke filen og placere den, hvor jeg vil, men jeg kan ikke åbne de forskellige billedefiler.
Jeg bliver mødt med dette:, når jeg vil udpakke en vilkårlig fil:
Der opstod en fejl under udpakning af filer.
caution: filename not matched: Logoer/PC/Prim\?rt logo/Med webhenvisning/EPS/PANTONE/KonsDK_Prim\?r_Centreret_PANTONE.eps
Nogen der har et godt forslag til en løsning?
Jeg kan godt udpakke filen og placere den, hvor jeg vil, men jeg kan ikke åbne de forskellige billedefiler.
Jeg bliver mødt med dette:, når jeg vil udpakke en vilkårlig fil:
caution: filename not matched: Logoer/PC/Prim\?rt logo/Med webhenvisning/EPS/PANTONE/KonsDK_Prim\?r_Centreret_PANTONE.eps
Nogen der har et godt forslag til en løsning?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Kan ikke åbne billedefiler fra zipmappe.
Du siger du godt kan udpakke filerne, men er den fejl du får ikke fra når du forsøger at udpakke filen?
-
Både og.
Jeg kan udpakke den i Downloads, men jeg kan ikke åbne filerne hver for sig.
Beskeden får jeg, når jeg vil udpakke mappen i min Home mappe.
Jeg kan udpakke den i Downloads, men jeg kan ikke åbne filerne hver for sig.
Beskeden får jeg, når jeg vil udpakke mappen i min Home mappe.
-
- Admin
Udpaknings problemet ser ud til at skyldes fejl i den måde mapper med æøå er blevet gemt i zip filen.
Hvad får du af problemer når du vil åbne filerne efter de er udpakket?
Hvad får du af problemer når du vil åbne filerne efter de er udpakket?
-
Ja, nu viser den ingen filer i mapperne. Det skal lige siges at hovedmappen hedder "logoer" og i den er der to mapper der henholdsvis hedder "PC" og "MAC".
Måake er det der problemet ligger. At filerne kun kan bruges i en Windows pc og på en Mac
Måake er det der problemet ligger. At filerne kun kan bruges i en Windows pc og på en Mac
-
- Admin
Jeg mener problemet ligger i at de har brugt et gammelt Mac program, kaldet StuffIt, til at lave zip filen med, det har nettop dette problem med at den gemmer ÆØÅ forkert i zip filer.
Ideen med Mac og PC filerne er og så et levn fra gamle Mac tide, i dag skal man kun bruge en af de 2 sæt filer på alle systemer, jeg kan godt nok ikke huske hvilken så kan du ikke enten lave en liste eller henvise mig til hvor du hentede filen.
Ideen med Mac og PC filerne er og så et levn fra gamle Mac tide, i dag skal man kun bruge en af de 2 sæt filer på alle systemer, jeg kan godt nok ikke huske hvilken så kan du ikke enten lave en liste eller henvise mig til hvor du hentede filen.
-
- Geografisk sted: Danmark
Det er lidt et skud i tågen, men måske dette program kan bruges.
The Unarchiver
http://wakaba.c3.cx/s/apps/unarchiver.html
Programmet er lavet til Mac OSX, men kan ifølge informationen på siden intalleres i Ubuntu.
Det understøtter bla. Stuffit og Stuffit X filer.
The Unarchiver
http://wakaba.c3.cx/s/apps/unarchiver.html
Programmet er lavet til Mac OSX, men kan ifølge informationen på siden intalleres i Ubuntu.
Det understøtter bla. Stuffit og Stuffit X filer.
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
Lenovo Thinkpad Edge E125 - Ubuntu 14.04 LTS 64-bit
Lenovo Thinkpad Edge E125 - Ubuntu 14.04 LTS 64-bit
-
- Admin
Velkommen til forummet tormok
Nu er filen godt nok ikke i .sit format, men jeg vil give dig ret i at der er en vis sensynlighed for at det program du har fundet ville kunne håndtere disse fejl.
Nu er filen godt nok ikke i .sit format, men jeg vil give dig ret i at der er en vis sensynlighed for at det program du har fundet ville kunne håndtere disse fejl.
-
Her er adressen hvor jeg hentede zip mappen: http://www.konservative.dk/presse/billederoglogoer/sider/logoer.aspx
-
- Admin
Hmm jeg hade ikke problemer med at pakke filerne ud med arkivhåndteringen, EPS billederne åbner fint i Evince og PNG billederne er der også med det samme i EOG.
Nogle gange indholder Mac mappen billeder gemt i big-endian, da det er det som PowerPC arbejder og der for er lidt hurtiger. Mac har do i dag skiftet til samme CPU'er som alle andre PC'er og bør der for faktisk bruge billeder fra PC mappen.
I dette tilfælde ser Mac mappen dog kun ud til at indeholde meta data til Mac OS (X) filsystemet.
Nogle gange indholder Mac mappen billeder gemt i big-endian, da det er det som PowerPC arbejder og der for er lidt hurtiger. Mac har do i dag skiftet til samme CPU'er som alle andre PC'er og bør der for faktisk bruge billeder fra PC mappen.
I dette tilfælde ser Mac mappen dog kun ud til at indeholde meta data til Mac OS (X) filsystemet.
- Vedhæftede filer
-
- KonsDK_Primær_Centreret_PANTONE.eps.zip
- (311.19 KiB) Downloadet 708 gange
-
Jeg får stadig samme advarelse:
Når jeg vil åbne filerne. Også selv om jeg har kørt dem i gennem arkivshåndtering, ved downloadningen
Når jeg vil åbne filerne. Også selv om jeg har kørt dem i gennem arkivshåndtering, ved downloadningen
-
- Admin
Forsøgte du den jeg vedhæftede for den er værgen i den mappe og har heller ikke fejl i æøå.
Det kan være det er en af en af de udvidelser til arkivhåndteringen jeg har installeret det der bedere kan håndtere de fejl i zip filen.
prøv 7zip
Det kan være det er en af en af de udvidelser til arkivhåndteringen jeg har installeret det der bedere kan håndtere de fejl i zip filen.
prøv 7zip
-
Jeg kunne heller udpakke den vedhæftet fil og dit 7zip link virker heller ikke. Virker lidt underligt, da jeg havde modtaget en mail med en zip fil i dag, som jeg godt kunne pakke ud.
-
- Admin
Det var mig der huskede forkert, pakkensnavn er p7zip. Det virker mærkeligt at du ikke kan åbne den zip fil jeg har vedhæftet, den er lavet fra en ubuntu maskine med nautilus. Får du nogen fejl?
-
Yes...så fandt jeg fejlen ved problemet: brugeren!
Jeg gemte ikke zip mappen, med istedet bruget jeg arkivhåndteringen til at åbne den med før. Nu kan jeg godt åbne mappen og se filerne.
Jeg gemte ikke zip mappen, med istedet bruget jeg arkivhåndteringen til at åbne den med før. Nu kan jeg godt åbne mappen og se filerne.