Mobilt bredbånd spørger efter PIN-kode

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
gedeknas

Mobilt bredbånd spørger efter PIN-kode

Indlæg af gedeknas »

Hej

For det første vil jeg gerne takke for al den hjælp jeg har fået fra dette forum og dets brugere.

Her er mit problem:

Jeg har fået svigermors computer med hjem for at give den en overhaling og opdaterede blandt andet fra 10.04 til 10.10 med succes. Jeg satte det mobile modem i fra OiSTER (Huawei E160G) og opsætningen gik som smurt.
Jeg bad den om at forbinde automatisk, hvilket den også gør men den spørger alligevel om en SIM PIN-oplåsning.

Det vil sige, at hver gang jeg indsætter modemmet spørger den efter en sim pin-kode, men forbinder alligevel uden. Skriver man pinkoden i samme sekund den spørger, forsvinder skærmen men venter man til at modemmet har fået forbindelse siger den "Operation not allowed".

Er der nogen af jer, der har en løsning til at få denne meddelelse væk hver gang man tilslutter modemmet?

Her er der et billede af meddelelsesboksen: http://bayimg.com/aAecnAaDB

På forhånd tak!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mobilt bredbånd spørger efter PIN-kode

Indlæg af AJenbo »

Billedet virker ikke for mig.
Prøv at højerklikke på netværks ikonet og vælge håndterforbindelser, prøv at rode lidt med mobil forbindelsen eller muligvis sætte den op på ny.
Alternativt kan du også prøve at fjerne pin koden fra en mobiltelefon der understøtter det.
gedeknas

Indlæg af gedeknas »

Tak for svaret.

Jeg indstillede sproget til engelsk, så jeg kunne se hvad meddelelsesboksen hed på engelsk og søgte på Google for at finde et svar og der er en anden, der har haft held med at fjerne simkoden fra simkortet med en mobiltelefon.

Link til fundet svar: http://www.mail-archive.com/ubuntu-bugs@lists.ubuntu.com/msg2617872.html

Tak for hjælpen. Jeg melder tilbage når jeg har fundet en 3G telefon, som kan bruges til formålet.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

gedeknas skrev:Tak for svaret.

Jeg indstillede sproget til engelsk, så jeg kunne se hvad meddelelsesboksen hed på engelsk og søgte på Google for at finde et svar og der er en anden, der har haft held med at fjerne simkoden fra simkortet med en mobiltelefon.

Link til fundet svar: http://www.mail-archive.com/ubuntu-bugs@lists.ubuntu.com/msg2617872.html

Tak for hjælpen. Jeg melder tilbage når jeg har fundet en 3G telefon, som kan bruges til formålet.

du kan bruge en almindelig mobiltelefon. alle mobiltelefoner kan faktisk bruges, alternativt kan du sætte modemet i en windows maskine og her fjerne pinkoden via huaweis eget software (installeres automatisk når man sætter modemet i)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede