Hej.
Jeg er helt ny bruger af UBUNTU og i dette forum, så bær over med mig hvis det har være oppe før. Jeg har søgt på en løsning af mit problem, men fandt ikke nogen løsning, andet end det var et kendt problem som man måtte leve med, men det var i 2009 og der er jo sket lidt siden.
Når jeg oplader min notebook (MSI Wind U100) og når op på 100 % opladet batteri, tager jeg ledningen fra maskinen, jeg får så en melding på skærmen, at batteriet ikke er opladet og maskinen vil slukke. Den slukker så og jeg kan starte den op igen og bruge PCèn som om intet var galt.
Det er som om, UBUNTU ikke registrere at der rent faktisk er power på batteriet selv om den viser et fuldt opladet icon i toppen af skærmen. Efter genstart er der igen problemer selv om jeg ikke sætter ledningen i igen.
Mvh Thomas
Strømledning fra på bærbar resulterer i nedlukning
-
- IRC nickname: ThomasP
Strømledning fra på bærbar resulterer i nedlukning
Ubuntu 10.10
MSI Wind U100
MSI Wind U100
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Re: Strømledning fra på bærbar resulterer i nedlukning
Jeg har samme problem med min gammel LG E500... hvis jeg tag ledningen ud går den ud med det samme...
men hvis jeg tænder for den uden ledning kan jeg nem bruge den til der ikke er mere strøm på.. den register fint nok når jeg sætter ledning igen når den har brug for strøm...
Men nye netbooks virker 100% med strømstyringen...
Jeg har ikke nogen løsning på problemet og jeg har lært at leve med det...
men hvis jeg tænder for den uden ledning kan jeg nem bruge den til der ikke er mere strøm på.. den register fint nok når jeg sætter ledning igen når den har brug for strøm...
Men nye netbooks virker 100% med strømstyringen...
Jeg har ikke nogen løsning på problemet og jeg har lært at leve med det...
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Strømledning fra på bærbar resulterer i nedlukning
Jeg kan også kun forslå at ind rapportere problemet på https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+filebug