Wifi Hotspot adgang, men vil ikke loade web interface

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
muus

Wifi Hotspot adgang, men vil ikke loade web interface

Indlæg af muus »

Jeg rejser en del, og mange hoteller har et system, hvor du skal købe dig adgang fx. 1 time, 1 dag ect. Købet foregår ikke online med VISA el. Mastercard - man køber fysisk en lap papir, der bliver udskrevet fra en mini printer i receptionen.

Det er intet problem at få forbindelse til netværket, men problemet er at den ikke vil loade "den første side" dvs. den side du bliver henvist til for at indtaste det købte brugernavn og adgangskode. Uden dette har jeg ingen netadgang :( Jeg har oplevet dette flere gange med samme hotspot system.

"Heldigvis kører jeg dual-boot" med Windows 7, hvor alt virker upåklageligt.
Aner ikke om disse såkaldte Wifi hotspot ikke understøtter Linux/Ubuntu, men er ked af at være afhængig af win7, som kører rigtig skidt på en netbook.

Håber i kan hjælpe

PS: Min android telefon virker fint på netværket
Ubuntu Maverick Meerkat 10.10
ASUS eee1000H
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Wifi Hotspot adgang, men vil ikke loade web interface

Indlæg af zob »

Et lille tip om hvilken browser du bruger ville være meget aktuelt i situationen. Men ok. Lad os sige at det er firefox. Prøv at skrive

Kode: Vælg alt

about:plugins
i adresselinjen. Led så efter noget der hedder noget med Java. Hos mig står der f.eks. således:

Kode: Vælg alt

Java(TM) Plug-in 1.6.0_22

Filnavn: /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.22/jre/lib/amd64/libnpjp2.so
    Version:
    The next generation Java plug-in for Mozilla browsers.

Hvis står noget om java mere end et sted, så må du gerne nævne det. Men copy-paste lige som jeg har gjort ovenfor.
muus

Indlæg af muus »

sorry.... det er meget relevant.
Jeg bruger Google Chrome og jeg får følgende info ved at skrive about:plugins

Java(TM) Plug-in 1.6.0_22
/usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.22/jre/lib/i386/libnpjp2.so
ASUS eee1000H
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Nå da da. Så ødelagde du min teori om en "forkert" java-version. Bum bum. Har du mulighed for at teste samme side i firefox?

Bare for en ordens skyld skal jeg lige sige at jeg før har haft succes med at logge på lignende tjenester. Den eneste jeg bruger jævnligt er dog gratisdanmark i s-toget, men den fungerer altså fint hos mig. Ubuntu 10.10 og firefox 3.6.xx.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Er det også Chrom du bruger på Windows? Ved du hvilken browser der er i din telefon?

Jeg har oplevet det samme hvor det er fordi logind siden er skrevet meget dårligt og kun virker i Internet Explorer, da jeg selv er web udvikler er jeg normalt i stand til at se på koden hvad det var den håbløse programmør hade forsøgt at lave og så udføre det manuelt i Firefox, men det er jo ikke en bruger venlig løsning.
Trin 1 er at gøre hotellet opmærksom på problemet.

Trin 2 prøv nogle af dine andre browsere (Firefox og Opera)

Trin 3 er at prøve at se om hvis du forfalsker browser ID'et om den så indlæser
https://chrome.google.com/extensions/detail/aafciojnlamllgpkpdkbamkfgbofhgcj
https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/user-agent-switcher/

Mange af disse hotspots virker også ved at de husker din MAC adresse, så hvis du gernstarter i Ubuntu efter at have aktiveret det i Windows vil det sandsynligvis virke.
En sidste mulighed kunne være at dele internet forbindelsen mellem din telefon og computer, hvis din telefon kan det.
muus

Indlæg af muus »

Jeg prøvede med firefox under ubuntu inden jeg skrev mit første indlæg - uden held.
At bruge telefonen (Nexus One, android 2.2) har jeg gjort før, men det er en irreterende løsning, fordi den efter ca. 15-20 min ikke holder forbindelsen åben mm. man manuelt udfører en form for aktivitet på telefonen.

MEGET UNDERLIGT
Ved ikke hvad der er sket, men da jeg åbnede ubuntu - efter at have kørt win7 i to dage - loggede den automatisk på uden at jeg indtastede brugernavn og kode.
Chrome på win7 er sat til at huske brugernavn og kode automatisk, men aner ikke hvordan dette er blevet overført til chrome på ubuntu, da den ikke har været online. Måske kunne det WIFI hotspot huske min MAC adr., men på Win7 skulle stadig godkende automatisk login i web-interface inden jeg fik forbindelse.

Tak for jeres hjælp selvom jeg fremadrettet bliver nødt til fortsat at beholde mit dualboot
ASUS eee1000H
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ja det er højest sansnyligt pga. MAC adressen. Husk stadig at sig det til hotellet ellers gør de ikke noget ved det.