Air Video & Itunes

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
pedersen.thomas

Air Video & Itunes

Indlæg af pedersen.thomas »

Hej derude

Jeg har for flere år siden stiftet beskendskab med Ubuntu, men gik siden hen på Mac vognen.

Jeg har dog en gammel windos bærbar, som jeg vil lave til mediecenter og jeg har tænkt mig at bruge ubuntu som styresystem.

På min Mac bruger jeg Itunes til at synkronisere min enheder (Ipad, Iphone og Ipod) og jeg bruger Airvideo til at streame video og podcasts til disse.

Mit spørgsmål er derfor, om der findes alternativer der kan fungere på samme måde som de 2 ovenstående programmer? Ellers bliver jeg nok nød til at bruge win 7.

Vh Thomas
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Air Video & Itunes

Indlæg af AJenbo »

Du kan faktisk køre Air Video server på Ubuntu.
De fleste medie afspillere i Ubuntu kan overføre musik og video til iPod/pad/phone'er, Apple holder dokumentation for deres enheder hemmelig og har ikke lavet in iTundes udgave til Linux så for yderligere synkronisering er du låst til det de har godkendt.
pedersen.thomas

Okay det lyder fantastisk med at air video fungere.. Kan du give nogle gode guides?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Den her ser rimelig ud
http://www.jechnicaltargon.com/2010/04/running-air-video-server-on-ubuntu-904.html

Jeg har aldrig selv brugt det da jeg streamer til en Xbox 360 og her er det nogle andre protokolder man skal have fat i.
pedersen.thomas

Super lækkert. Mange tak for hjælpen
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvis det virker kan du bare komme tilbage og markere tråden som løst.