Vi har netop været i et sommerhus, hvor udlejeren hævdede, at der var et trådløst netværk. Det fik jeg aldrig til at virke, så jeg trak et kabel.
Nu er jeg kommet hjem, og nu virker mit trådløse netværk kun delvist. Evolution sender og modtager mails, men Firefox venter forgæves på hjemmesider; nu senest står der i nederste venstre hjørne: Venter på Google.dk …, og der sker ikke mere.
Måske var det på nogle ældre versioner af Ubuntu (nu bruger jeg 10.04, 64 bit) at jeg i øverste linje til højre havde et symbol for trådløst netværk. Så vidt jeg husker, fik jeg også oplysninger om alle trådløse netværk, som pc'en kunne modtage.
Alle gode forslag modtages med taknemlighed
Trådløst netværk virker kun delvist.
-
Trådløst netværk virker kun delvist.
Med venlig hilsen Soren
-
Re: Trådløst netværk virker kun delvist.
I ren frustration loggede jeg ind i Windows 7 og prøvede, om det trådløse net virkede her, og det gjorde det.
Derefter startede jeg igen Ububtu, denne gang som gæst, og så kom det et lille vindue på sort baggrund som bekræftede, at der var forbindelse til det trådløse netværk.
Så prøvede jeg igen at logge ind som normalt i Ubuntu, og nu virkede det.
Hvad kan jeg have gjort forkert, når det sorte vindue virker for gæster men ikke for mig?
Derefter startede jeg igen Ububtu, denne gang som gæst, og så kom det et lille vindue på sort baggrund som bekræftede, at der var forbindelse til det trådløse netværk.
Så prøvede jeg igen at logge ind som normalt i Ubuntu, og nu virkede det.
Hvad kan jeg have gjort forkert, når det sorte vindue virker for gæster men ikke for mig?
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
"Det sorte vindu" siger mig ikke noget, kan du uploade et billed af det med programmer-tilbehør-gem skærmbilled.
Du skulle normalt have et netværks sumbol som i 10.04, måske har du fjernet det ved et uheld. Højer kilk-tilføj til panel-statusfelt-tilføj, luk.
Du skulle normalt have et netværks sumbol som i 10.04, måske har du fjernet det ved et uheld. Højer kilk-tilføj til panel-statusfelt-tilføj, luk.
-
Hej AJenbo,
Tak for din interesse for sagen
Jeg vedhæfter et screenshot af skærmens øverste højre hjørne:
Dette vindue ser jeg jeg kort efter opstart i få sekunder når jeg er logget ind som en anden bruger, men når jeg logger ind i mit eget navn, kommer det ikke.
På samme måde mangler jeg udstrålingssymbolet i øverste linie til venstre, når jeg er logget ind i mit eget navn.
Siger det dig noget
Tak for din interesse for sagen
Jeg vedhæfter et screenshot af skærmens øverste højre hjørne:
Dette vindue ser jeg jeg kort efter opstart i få sekunder når jeg er logget ind som en anden bruger, men når jeg logger ind i mit eget navn, kommer det ikke.
På samme måde mangler jeg udstrålingssymbolet i øverste linie til venstre, når jeg er logget ind i mit eget navn.
Siger det dig noget
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Det er lidt mystisk da den burde hænge sammen med bluetooth, batteri og højtaler ikonerne.
Prøv at køre følgende kommando og se om det hjælper efter du looger ind næste gang.
Prøv at køre følgende kommando og se om det hjælper efter du looger ind næste gang.
Kode: Vælg alt
rm ~/.gconf/apps/nm-applet
rm ~/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop
rm ~/.gconf/system/networking
rm ~/.local/share/desktop-directories/Network.directory
-
Tak for dit forslag
Jeg kørte det fra Terminal og modtog disse fejlmeddelelser:
rm: cannot remove `/home/soren/.gconf/apps/nm-applet': Is a directory
soren@soren-laptop:~$ rm ~/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop
rm: cannot remove `/home/soren/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop': No such file or directory
soren@soren-laptop:~$ rm ~/.gconf/system/networking
rm: cannot remove `/home/soren/.gconf/system/networking': Is a directory
soren@soren-laptop:~$ rm ~/.local/share/desktop-directories/Network.directory
rm: cannot remove `/home/soren/.local/share/desktop-directories/Network.directory': No such file or directory
Betyder det, at jeg mangler adskillige filer?
Jeg kørte det fra Terminal og modtog disse fejlmeddelelser:
rm: cannot remove `/home/soren/.gconf/apps/nm-applet': Is a directory
soren@soren-laptop:~$ rm ~/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop
rm: cannot remove `/home/soren/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop': No such file or directory
soren@soren-laptop:~$ rm ~/.gconf/system/networking
rm: cannot remove `/home/soren/.gconf/system/networking': Is a directory
soren@soren-laptop:~$ rm ~/.local/share/desktop-directories/Network.directory
rm: cannot remove `/home/soren/.local/share/desktop-directories/Network.directory': No such file or directory
Betyder det, at jeg mangler adskillige filer?
Med venlig hilsen Soren
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Det betyder at du ikke kan slette mapper, der har et indhold, med kommandoen rm - her skal du bruge så prøv at erstatte rm med rmdir i de kommandoer som Ajenbo har givet dig.
rmdir
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Admin
Ups det er min fejl, rmdir vil heller ikke virke da der er indhold i de mapper. Her er den rigtige kommando:
rm -R ~/.gconf/apps/nm-applet
rm -R ~/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop
rm -R ~/.gconf/system/networking
rm -R ~/.local/share/desktop-directories/Network.directory
-
Til laoschi:
rmdir virker ikke og derfor her jeg forsøgt manuelt:
~/.gconf/apps/nm-applet: fjernet
~/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop: mappen unity findes ikke
~/.gconf/system/networking: fjernet
~/.local/share/desktop-directories/Network.directory: mappen desktop-directories findes ikke
Search for files kan ikke finde app-nm-connection-editor.desktop selv om jeg søger i File System.
Network.directory fandt jeg i /usr/share/desktop-directories og fjernede den manuelt.
Til Ajenbo:
Tak for dit svar! Mens du har svaret mig, har jeg selv fusket lidt med problemet.
Til AJenbo og laoschi,
Mange tak for hjælpen – nu virker det
rmdir virker ikke og derfor her jeg forsøgt manuelt:
~/.gconf/apps/nm-applet: fjernet
~/.gconf/desktop/unity/launcher/favorites/app-nm-connection-editor.desktop: mappen unity findes ikke
~/.gconf/system/networking: fjernet
~/.local/share/desktop-directories/Network.directory: mappen desktop-directories findes ikke
Search for files kan ikke finde app-nm-connection-editor.desktop selv om jeg søger i File System.
Network.directory fandt jeg i /usr/share/desktop-directories og fjernede den manuelt.
Til Ajenbo:
Tak for dit svar! Mens du har svaret mig, har jeg selv fusket lidt med problemet.
Til AJenbo og laoschi,
Mange tak for hjælpen – nu virker det
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Det er jeg glad for at høre
Jeg tænkte nok du ikke hade unity mappen, den må være kommet på min maskine da jeg hade det installeret til lidt test.
Jeg tænkte nok du ikke hade unity mappen, den må være kommet på min maskine da jeg hade det installeret til lidt test.