Piratebay og opendns

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Kristianlybaek

Piratebay og opendns

Indlæg af Kristianlybaek »

Hej,

jeg har sat opendns op på min router, men kan stadig ikke besøge piratebay. Selvsagt ikke fordi jeg havde kriminelle anliggender..., men jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke kan komme derind. Er det nødvendigt også at sætte det op i Ubuntu, og hvordan gør man i så fald det?

Venlig hilsen Kristian
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Piratebay og opendns

Indlæg af soundpartner »

Kristianlybaek skrev:Hej,

jeg har sat opendns op på min router, men kan stadig ikke besøge piratebay. Selvsagt ikke fordi jeg havde kriminelle anliggender..., men jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke kan komme derind. Er det nødvendigt også at sætte det op i Ubuntu, og hvordan gør man i så fald det?

Venlig hilsen Kristian

vi kan detsværre ikke hjælpe med forbindelse til piratebay. Ikke fordi du har krimielle hensigter, men muligheden for misbrug er detsværre til stede. men jeg vil sige at du nok kan se en udførlig guide på opendns'es hjemmeside. (husk at genstarte din router)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Nu er der jo flere af de danske internetudbydere som har lukket for forbindelsen til thepiratebay, men kan det overhovedet omgåes ved hjælp af opendns?

Ikke at jeg selv har problemet for vores udbyder har ikke lukket for forbindelsen dertil, så jeg aner ikke om det gør nogen forskel om jeg bruger opendns eller ej :lol:
Det eneste jeg kan mærke ved at bruge opendns er at mit net kører meget hurtigere og mere stabilt end uden.
Hilsen Kenny
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hvis du er i tvirvl om opendns er aktiv for dig så besøg opendns hjemme siden, de burde vise et grønt flag for om du køre vi deres dns eller ej.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

I skal overhovedet ikke regne med at dette forum hjælper med at omgå lovgivningen, så tråden er hermed låst.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing