Hej igen.
Efter jeg har rodet med min computer for at få fildeling via ssh til at virke, har jeg fået det problem at jeg ikke kan sende e-mails fra Evolution via min Gmail konto. Det virker derimod fint når jeg bruger min konto hos TDC.
Det har fungeret upåklageligt indtil for et par dage siden hvor jeg opdagede at de mails jeg havde skrevet stadig var i udbakken, jeg prøver så at sende igen, men der sker ingen ting.
Alt er sat op som det hele tiden har været - der er ikke ændret på Gmail-kontoen, det ser normalt ud.
Kan man tænke sig der er ved et uheld blevet ændret på portkonfigurationen , og hvor ændrer man mon portopsætning i Evolution.
Når jeg prøver at sende får jeg besked på at: Datakommando mislykkedes, temporary system problem, try again later
Hvis jeg går ind på min Gmail konto direkte, så kan jeg sende uden problemer.
Gode råd modtages med glæde.
Evolution / Gmail sende problemer
-
- Geografisk sted: Hou ved Odder
Evolution / Gmail sende problemer
Senest rettet af knudpetersen 20. jan 2011, 16:03, rettet i alt 2 gange.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Evolution / Gmail sende problemer
Du nævner du har TDC, de har blokeret for port 25 så du skal sætte din smtp til en altenativ port (se din smtp udbyders (gmail) dokumentation).
Det kan også skyldes at du har en enkelt mail der ikke kan sendes (forkert adresse etc.) og der for spære for alle andre mails.
Det kan også skyldes at du har en enkelt mail der ikke kan sendes (forkert adresse etc.) og der for spære for alle andre mails.
-
Det var jo TDC som virkede !
Men nok om det, igen uden jeg ved hvorfor, så virker det nu perfekt, og jeg har intet gjort.
Det kan godt være at min oplevelse har bevirket at jeg helt dropper Evolution og Firebird og udelukkende bruger Google mail, kalender og adressebog direkte igennem Chromium.
Men nok om det, igen uden jeg ved hvorfor, så virker det nu perfekt, og jeg har intet gjort.
Det kan godt være at min oplevelse har bevirket at jeg helt dropper Evolution og Firebird og udelukkende bruger Google mail, kalender og adressebog direkte igennem Chromium.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Hvis din internet udbyder er TDC skal alt din trafik igennem TDC.
Her vælger TDC så at blokere for alt standart mail udtagen til deres egen server, der for skal du bruge en alternativ port Når du vil sende mails fra en anden udbyder en TDC og bruger en TDC internet forbindelse.
Når du bruger gmail gennem browseren er det ikke din maskine der sender mail'ne så der vil der ikke være problemer med at komme igennem TDC.
Når du nu bruger GMail ville det være en ide at installere gm-noticy så du kan se når der kommer en ny mail. Du skal også have sat din standard mail klient til at være GMail hjemme siden, i firefox kan du gøre det her:
rediger-præferencer->applicationer søg efter mailto, skift handlingen til at være GMail
Her vælger TDC så at blokere for alt standart mail udtagen til deres egen server, der for skal du bruge en alternativ port Når du vil sende mails fra en anden udbyder en TDC og bruger en TDC internet forbindelse.
Når du bruger gmail gennem browseren er det ikke din maskine der sender mail'ne så der vil der ikke være problemer med at komme igennem TDC.
Når du nu bruger GMail ville det være en ide at installere gm-noticy så du kan se når der kommer en ny mail. Du skal også have sat din standard mail klient til at være GMail hjemme siden, i firefox kan du gøre det her:
rediger-præferencer->applicationer søg efter mailto, skift handlingen til at være GMail
-
Tak skal du have for oplysningerne, jeg har igen styr på det.
Det er længe siden jeg har droppet TDC, men min konto virker stadig, og jeg bruger den i yderste nød. Evolution er(var) sat op til at bruge min smtp hos Google og ikke (som tidligere) hos TDC, samtidig kører jeg efterhånden al kommunikation direkte fra nettet, og som du siger: ikke fra min maskine.
Det er der store fordele ved når man ikke er i nærheden af sin egen pc, og må bruge netcafe.
En anden fordel ved at bruge f.eks. Google og ikke TDC er at man er fri for deres stadig stigende gebyrer og priser.
Jeg har de sidste 4 mdr. kørt min internettrafik via fibernet fra Østjysk Elforsyning - al forbindelse med TDC og Dansk Kabeltv er afbrudt, men alligevel virker min mail konto stadig hos TDC . De skrev ellers til mig at den ville blive lukket 1 december 2010. De må have glemt det - det kan vel ikke være som en slags service ???
Det er længe siden jeg har droppet TDC, men min konto virker stadig, og jeg bruger den i yderste nød. Evolution er(var) sat op til at bruge min smtp hos Google og ikke (som tidligere) hos TDC, samtidig kører jeg efterhånden al kommunikation direkte fra nettet, og som du siger: ikke fra min maskine.
Det er der store fordele ved når man ikke er i nærheden af sin egen pc, og må bruge netcafe.
En anden fordel ved at bruge f.eks. Google og ikke TDC er at man er fri for deres stadig stigende gebyrer og priser.
Jeg har de sidste 4 mdr. kørt min internettrafik via fibernet fra Østjysk Elforsyning - al forbindelse med TDC og Dansk Kabeltv er afbrudt, men alligevel virker min mail konto stadig hos TDC . De skrev ellers til mig at den ville blive lukket 1 december 2010. De må have glemt det - det kan vel ikke være som en slags service ???
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Mine forældre har 2 gange fået en regning på over 200,- for en email adresse jeg oprettede (det forlangte de) dengang vi skiftede fra ISDN til ADSL, jeg har beholdt emailen da jeg har brugt den en del steder men har den kun som forwared i dag. Mine forældre har stadig samme abunnement så hvor for de tror de skal have penge for den kan jeg ikke regne ud. Hvis jeg fjernede forwared fra den ville jeg oså kun have 10MB plads på den. De har sendt en klage til TDC hver gang, og TDC trækker bare følehårne tilbage men de skulle ikke undre mig om der dukker en ny regning op til igen i år.
TDC er ikke de eneste der blokere for port 25, måske var det noget midlertidig test siden det kom tilbage for dig. Ellers så søg på din udbyder hjemme side eller ring til dem for at høre om de blokere smtp porten.
knudpetersen skrev:Evolution er(var) sat op til at bruge min smtp hos Google og ikke (som tidligere) hos TDC
TDC er ikke de eneste der blokere for port 25, måske var det noget midlertidig test siden det kom tilbage for dig. Ellers så søg på din udbyder hjemme side eller ring til dem for at høre om de blokere smtp porten.