Det nye der er på vej er google Cloud Printing.
Jeg har fundet et python script der kan bruges sammen med beta'en af google cloud print. Jeg kender bare intet til python, så jeg søger en der vil hjælp med afprøvning, og guide mig igennem.
scriptet findes her: https://github.com/armooo/cloudprint
google chrome skal installeres i nyeste betaversion
/Per
hjælp til et python script
-
hjælp til et python script
Senest rettet af rubaek 12. jan 2011, 15:15, rettet i alt 1 gang.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: hjælp til et python script
Er det meget presserende?
Jeg kan se at det er et projekt han lige har begyndt, og at den browser der skal bruges i hvert fald er nyere end den seneste stabile chrome browser. Så du kommer helt ud i noget alfa-testing. Det kan selvfølgelig være dit ønske, men så skal du regne med at skulle skrive bug-rapporter til fyren.
Du kan jo starte med at se om du kan støve den påkrævede version af google chrome op. Personligt ville jeg lige give det et par dage (læs måneder). Tak for linket. Det ser spændende ud.
Jeg kan se at det er et projekt han lige har begyndt, og at den browser der skal bruges i hvert fald er nyere end den seneste stabile chrome browser. Så du kommer helt ud i noget alfa-testing. Det kan selvfølgelig være dit ønske, men så skal du regne med at skulle skrive bug-rapporter til fyren.
Du kan jo starte med at se om du kan støve den påkrævede version af google chrome op. Personligt ville jeg lige give det et par dage (læs måneder). Tak for linket. Det ser spændende ud.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
så vidt jeg forstod på google siden findes der stadig ikke nogne printere man kan teste med.
-
zob skrev:Er det meget presserende?
Nej det er ikke presserende, det kunne blot være sjovt hvis man kunne få det til at virke uden for mange krumspring.
Jeg har installeret beta udgaven af Chrome og dermed fået muligheden for at printe via Google Cloud print. Dog kan man kun printe en testside, og det ville da være sjovere hvis det kunne bruges til noget.
Se: http://googlesystem.blogspot.com/2010/1 ... -available.
/Per
-
Nu fik jeg scriptet til at virke. Man skulle blot Downloade hele pakke fra hjemmesiden, udpakke det til sin hjemmemappe og starte scriptet via terminalen og skrive:
sudo ./cloudprint.py
Herefter
1) Nu skrives password til systemet
2) Ens Googlekonto (som Google cloud print er koblet op på)
3) Ens Google password
MEN jeg kan ikke rigtig se meningen med det der nu sker. Mine printere på Ubuntu maskinen kan nu ses i Google Cloud Print, men jeg håbede at det virkede den anden vej, så jeg nu ville kunne printe til den printer som er tilknyttet min computer med GCP installeret??
sudo ./cloudprint.py
Herefter
1) Nu skrives password til systemet
2) Ens Googlekonto (som Google cloud print er koblet op på)
3) Ens Google password
MEN jeg kan ikke rigtig se meningen med det der nu sker. Mine printere på Ubuntu maskinen kan nu ses i Google Cloud Print, men jeg håbede at det virkede den anden vej, så jeg nu ville kunne printe til den printer som er tilknyttet min computer med GCP installeret??
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Kan du ikke udskrive til den direkte fra google docs?
Det er muligt vist noget der skal indstilles under din google konto, og eller chrom.
Det er muligt vist noget der skal indstilles under din google konto, og eller chrom.