Hejsa..
Har søgt rundt i fora, men ikke fundet noget omkring emnet... så håber I kan hjælpe!
Kan man få WINE til at kommunikerer med USB porte? Grunden til dette er at bla. IHC visual(program til styring af strøm i en intelligent installation) skal kommunikere via USB portene..? Kan man på nogen måde opsætte dette?
/Byte
USB i WINE??
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: USB i WINE??
byte skrev:Hejsa..
Har søgt rundt i fora, men ikke fundet noget omkring emnet... så håber I kan hjælpe!
Kan man få WINE til at kommunikerer med USB porte? Grunden til dette er at bla. IHC visual(program til styring af strøm i en intelligent installation) skal kommunikere via USB portene..? Kan man på nogen måde opsætte dette?
/Byte
hej byte
Du kan ikke bruge nogen Windows usb device drivers
Det er vist noget med at du skal konfigurere det i en tekst fil, og nej, jeg kan fortælle dig hvordan man gør, for jeg bruger ikke Wine.
Jeg har bare læst om det på deres website.
Den der intelligente strømstyring er den ikke smart nok til at køre en webserver som du kan kontakte med browser så som firefox via et kablet netværk, eller en seriel port (som du kan indsætte i PPP forbindelse)?
Har den det kan du sandsynligvis bruge dimsens egen webserver til at indstille den via en browser uden at installere noget.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: USB i WINE??
Du skal compile en patched udgave af Wine, det er heller ikke noget jeg har prøvet, men du kan læse om det her:
http://wiki.winehq.org/USB
Jeg ved ikke om der findes et PPA hvor det allerede er bygget men det ville selfølige gøre det lettere og sikre for dig.
Jeg ville dog forslå at du prøver at se på om ikke du kan finde et alternativt program til styring af den enhed.
http://wiki.winehq.org/USB
Jeg ved ikke om der findes et PPA hvor det allerede er bygget men det ville selfølige gøre det lettere og sikre for dig.
Jeg ville dog forslå at du prøver at se på om ikke du kan finde et alternativt program til styring af den enhed.