gust/host remote program via internet [opgivet]

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

gust/host remote program via internet [opgivet]

Indlæg af swotie »

Jeg har været at kigge på forskellige programmer til fjerstyring af andre ubuntu maskiner via internet ... men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilket jeg kan bruge.

Krav til programmet.

Det skal kan forbinde til en anden ubuntu pc via internettet, så jeg kan rette fejl og installere diverse programmer hjemmefra.
The guest skal allehøjest klikke på et ikon på skrivebordet, som jeg laver som en genvej til programmet på hans pc.
The guest skal ikke have fast ip adresse.
The host skal kan overtage pc'en 100 % hjemmefra.

Ønske til programmet.

Der må gerne være en windows guest klient til programmet, som kan tilgåes via en ubuntu host pc ... men ikke et must

nogen der kender et program der kan dette ?
Senest rettet af swotie 5. jan 2011, 12:15, rettet i alt 1 gang.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: gust/host remote program via internet

Indlæg af AJenbo »

Jeg bruger Gitso det findes som host og klient til Windows Mac og Ubuntu/Linux.
http://code.google.com/p/gitso/

Du skal have åbnet for port 5900 på din forbindelse.
Har du en fast ip (eller et domæne) kan du sætte genvejen til at forbinde direkte til den, ellers skal brugeren bare indtaste din ip.
Forbindelsen er krypteret.

Eneste ting den ikke kan er at overtage brugerens computer uden de åbner programmet.
swotie

Indlæg af swotie »

AJenbo skrev:Jeg bruger Gitso det findes som host og klient til Windows Mac og Ubuntu/Linux.

Har du en fast ip (eller et domæne) kan du sætte genvejen til at forbinde direkte til den, ellers skal brugeren bare indtaste din ip.

Eneste ting den ikke kan er at overtage brugerens computer uden de åbner programmet.

hvordan åbner jeg for 5900 ?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

swotie skrev:
AJenbo skrev:Jeg bruger Gitso det findes som host og klient til Windows Mac og Ubuntu/Linux.

hvordan åbner jeg for 5900 ?

Kig i din routers manual, port 5900 skal også være åben for firewallen i computeren.

Computeren skal have en fast (statisk) intern IP adresse, så din router kan lave det her:
<routers_ip_adresse_ude_på_det_vilde_internet>:5900 -> <din_computers_statiske_interne_IP_adresse>:5900
Det kaldes for NAT (Network Address Translation), eller IP masquerating.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Eller port forwarding, har også set en dansk oversættelse af det i en tdc router, men kan ikke huske den tydeligt.
swotie

Indlæg af swotie »

det må vist vente til jeg får ferie engang :) ... tak for hjælpen ... nu har jeg noget at arbejde ud fra
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit