Chrome/chromium har nu også taget markedsandele fra Firefox, så det er vel ikke hele forklaringen på at ff overhaler ie? Men det er da udmærket at der er fremgang for en sikrere browser end ie.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Chrom har taget langt flere fra IE end fra FireFox så det virker ikke så mærkeligt. Jeg syndes foresten ikke det går så godt for Steve Jobs forventning om at Safari ville overtage hele FireFoxs andel
Vi er foresten langt bagefter i DK, i november hade FireFox snollede 12,5% og IE lå på 70%. Chrom har 8,31%. Safari er på 6,24% så den passer meget godt med EU plan.
Der er så den lidt opmuntrende kommentar til version2's artikel om emnet at kun 1/3 af dem der dropper IE6 og 7 der går til 8 og 9.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Computerworld bringer også artiklen, dog her efterfulgt af en god kommentar om hvor nemt det er at komme med den slags ligegyldige påstande, hvis bare ens data er dårlig nok, og journalisterne er dovne nok til at kopiere hinandens artikler uden form for kildekritik.
Det er da opmuntrende at der er så relativt mange IE-brugere der kigger ind - det giver håb om at de kan være i bevægelse hen mod et frit og åbent system.