Kan ikke ændre skærmstørrelsen!

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
KajaK
IRC nickname: KajaK

Kan ikke ændre skærmstørrelsen!

Indlæg af KajaK »

Hej. Jeg har en pc sat til en 40' fladskærm, der har virket fint, indtil jeg startede op med et løst kabel. Computeren har et Nvidia grafikkort i... jeg kan dog ikke helt huske hvilket, og ved ikke hvordan man undersøger det i terminalen, men hvis hele navnet skal bruges kan jeg vel prøve at åbne og se. Problemet er, at skærmstørrelsen er blevet reduceret kraftigt. Nu har jeg prøvet lidt af hvert, af forskellige muligheder jeg har fundet på nettet, og nu er skærmstørrelsen helt nede på 640x320 (som den nu også fortæller mig er max opløsning), og jeg kan nu ikke se hele billedet mere. Jeg kan heller ikke få fat i "system" i toolbaren, så nu er jeg gået i alt+ctrl+f1 mode i forsøg på at finde noget der kunne hjælpe mig på nettet, men er oftest endt med at finde noget commandoer "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg", som folk anbefaler på nettet. Dog uden held. Nu er jeg så efterhånden løbet tør for muligheder der jeg evt. selv ville kunne finde frem til, og håber derfor nogen kan hjælpe her. Hvis der er nogen, der bare har en idé til, hvad jeg kan skrive for bare at få en eventuel fejlmeddelelse frem, ville det også være en stor hjælp!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kan ikke ændre skærmstørrelsen!

Indlæg af AJenbo »

Du kan finde navnet med kommandoen lspci.

Bruger du NVIDIA værktøjet eller ubuntu værktøjet til at ændre opløsning.

Hvordan ser din /etc/X11/xorg.conf ud?

Ps jeg tror opløsningen du har er 640x480